۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۵۸۷۱۸

معاون جدید آموزش حوزه خواهران معرفی شد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در حکمی سرکار خانم داوودی را به عنوان معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران منصوب کرد.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران معارفه معاون آموزش خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در آیین تودیع و معارفه معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار کرد: حوزه‌‌های علمیه خواهران جز در موارد ضرورت باید توسط بانوان مدیریت شود و انتخاب و انتصاب خانم داوودی به عنوان معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران نیز در همین راستا است.

وی افزود: همچنین تلاش می‌کنیم تا از میان بانوان فرهیخته و توانا افرادی را به عنوان مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران انتخاب کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم که نظرات و منویات مقام معظم رهبری و بسیاری از مراجع در خصوص واسپاری امور حوزه‌های علمیه خواهران به بانوان را اجرا می‌کنیم و امیدواریم که در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های آقای محمود خالقی در معاونت آموزش‌ حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: آقای محمود خالقی تلاش‌های زیادی در بخش‌های مختلف حوزه‌های علمیه خواهران کشیده‌اند و تجربیات بسیار زیادی دارند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم از توانایی و تجارب ایشان در مسائل مدیریتی حوزه‌‌های علمیه خواهران استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه سعی می‌کنیم تا از افراد داخل مجموعه برای فعالیت‌ها استفاده کنیم گفت: بدون تردید تا زمانی که ضرورت و نیازی وجود نداشته باشد، افرادی از خارج مجموعه وارد نمی‌شوند و تمام تلاش ما استفاده از همکاران فعلی است.

وی افزود: مسئله آموزش به ویژه در مراکز حوزوی اهمیت بسیار زیادی دارد و به نوعی اصلی‌ترین معاونت و ستون خیمه فعالیت‌ها است؛ البته در حوزه‌های علمیه تربیت و تذهیب نیز بسیار حائز اهمیت است اما همه مسائل باید برپایه آموزش شکل گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: در حوزه‌های علمیه همه فعالیت‌های و اقدامات باید با محوریت آموزش سامان‌ پیدا کند و به همین دلیل نیز آموزش اهمیت زیادی دارد و با باتوجه به اینکه بنده در گذشته معاون آموززش حوزه‌های علمیه بودم به نقش محوری و اصلی معاونت آموزش واقف هستم.

وی افزود: معاونت آموزش در دوره جدید باید با قوت و قدرت کار خود را آغاز کند و ادامه دهد و اگر فعالیتی خوب آغاز شود بسیاری از مشکلات در آینده برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه بانوان طلبه باید به خودباوری برسند گفت: بنده در مسئله واسپاری امور حوزه‌های علمیه خواهران به بانوان بسیار جدی هستم و پافشاری می‌کنم.

وی اظهار کرد: متاسفانه در بخش آموزش بنا به دلایلی دچار ضعف‌ها و مشکلاتی هستیم که موجب شده است نظام آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در کشور سردرگم باشد که باید این مشکلات برطرف شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ما باید بانوان را باتوجه به نقش‌های زنانه، استعداد‌ها و نیاز‌های موجود تربیت کنیم و آموزش دهیم؛ همچنین باید قابلیت بانوان در موضوعات آموزشی را به حداکثر برسانیم و در طراحی رشته‌ها و گرایش‌ها دقت داشته باشیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت بانوان استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید نقص‌های موجود در آموزش حوزه‌های علمیه خواهران برطرف شود خاطرنشان کرد: در حوزه‌های علمیه خواهران بسیار مهم است که بانوان مجتهده تربیت شوند به‌همین دلیل برنامه‌ریزی‌ها در معاونت آموزش باید به‌گونه‌ای باشد که بانوان مجتهده تربیت کنیم. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات