۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۵۸۷۱۵
آیت الله حسینی بوشهری:

نمایندگان طلاب در تحول حوزه نقش کلیدی ایفا می کنند

آیت‌الله حسینی بوشهری با شرکت در انتخابات مجمع نمایندگان گفت: نمایندگان مجمع طلاب می توانند پیشنهادهای خوبی به جامعه مدرسین و شورای عالی و مدیریت حوزه منتقل و در شکوفایی و تحول حوزه نقش کلیدی را ایفا کنند.
حضور علما  در انتخابات مجمع نمایندگان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان شرکت کرد و در رابطه با اهمیت و جایگاه مجمع نمایندگان طلاب گفت: از همه دست اندرکارانی که احساس مسئولیت کردند و در این انتخابات صنفی حوزوی شرکت کردند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: زمینه انتخابات نمایندگان طلاب را حضرت امام(ره) با آن پیام خود و پیگیری که جامعه محترم مدرسین داشتند فراهم کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فلسفه این انتخابات گفت: فلسفه این انتخابات روشن است از یک سو، برای اینکه نمایندگان طلاب و فضلای حوزه از هر استان نقش رابط بین بزرگان حوزه و بدنه حوزه داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به خاطر اینکه نمایندگان طلاب دارای نشاط و شادابی و خوش فکری هستند و همیشه روی نسل جوان هم حوزه و هم بزرگان حوزه تکیه دارند، این ها گاهی با پیشنهاد های خوبی که می توانند به جامعه شورای عالی و مدیریت منتقل کنند در شکوفایی و تحول حوزه نقش کلیدی را می توانند ایفا کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر طلاب بر اساس این رسالت و مسئولیت ورود پیدا کنند کسانی که می توانند عنوان نمایندگی را داشته باشند را انتخاب کنند در آن جمع بیش از 200 نفره که مجمع نمایندگان را تشکیل خواهند داد، اینها می توانند به رشد و پیشرفت حوزه به طلاب در جهت مشورت و حل مشکلات طلاب به خصوص طلاب جدیدالورود کمک کنند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: در طول این چند سالی که مجمع نمایندگان طلاب مشغول به کار بوده آثار و برکات خوبی در این زمینه داشت، امیدواریم که در این دوره هم با سلامت کار انتخابات انجام بگیرد و نمایندگان و منتخبین طلاب و فضلا در جایگاهی که قرار می گیرند دلسوزانه و مخلصانه نسبت به حوزه و نیازهای طلاب طرح و برنامه داشته باشند.

نماینده بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: هرچه تعداد شرکت کنندگان بیشتر باشد در این انتخابات پیشتوانه نمایندگان برای پیگیری مسائل طلاب قطعا بهتر و بیشتر خواهد بود. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات