۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۵۸۷۱۱
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی:

رسیدگی به خانواده‌ شهدا و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت؛ ۲ مأموریت مهم بنیاد شهید

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رسیدگی به خانواده‌های شهدا و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت دو هدف مهم این بنیاد بود چرا که ما با همین فرهنگ تاکنون توانسته‌ایم در مقابل دشمنانمان بایستیم.
شهیدی

به گزارش خبرگزای رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم روز بزرگداشت شهدا که در حوزه هنری برگزار شد ضمن گرامیداشت 22 اسفندماه اظهار داشت: امام خمینی (ره) روز 22 اسفندماه سال 58 فرمان تاسیس بنیاد شهید را صادر کردند، رسیدگی به خانواده‌های شهدا و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت دو هدف مهم این بنیاد بود چرا که ما با همین فرهنگ تاکنون توانسته‌ایم در مقابل دشمنانمان بایستیم. این فرهنگ ریشه در مکتب عاشورا دارد و دشمنان ما آن را درک نخواهند کرد.

وی با ارائه آماری در رابطه با شهدا تاکید کرد: 190 هزار شهید مرتبط با دوران دفاع مقدس هستند، 17 هزار شهید به ترور تعلق دارند و حدود 3000 شهید نیز مربوط به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: در میان شهدای ما 8232 خانواده دو شهید، 639 خانواده شهید، 106 خانواده 4 شهید و 56 خانواده 5 شهید وجود دارند.

در ادامه این مراسم، مادر شهیدان محمودرضا و محمدرضا حقیقی (شهیدی که در هنگام خاکسپاری لبخند زد) در سخنانی گفت: شهدا اسطوره شکست‌ناپذیر پایداری و استقامت هستند. آنها ناممکن‌ها را ممکن کرده‌اند و با از خودگذشتگی به افلاک رسیده‌اند.برگزاری چنین مراسم‌هایی برای آن است که خودمان را محک بزنیم تا بدانیم چه میزان در راه شهدا هستیم. شهدا برای حفظ اسلام و انقلاب رفتند تا با دشمن مقابله کنند ما نیز باید مواظب باشیم و همچون شهدا زندگی کنیم.

این مادر شهید گفت: اکنون دشمن با مرزهای ما کاری ندارد بلکه مغزهای جوانان ما را هدف گرفته است، آنها می‌خواهند عقاید جوانان را تغییر بدهند. ما باید با دشمن مقابله کنیم.

در پایان این مراسم، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید  از خانواده‌های شهدا با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد./816/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات