۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۵۸۷۰۸
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

برخی در صدد بی اعتقاد کردن مردم به ارزشهای دینی و انقلابی هستند

رییس دفتررهبر انقلاب گفت: دست‌هایی در کار است که می‌خواهد ارزش‌ها را کمرنگ کنند، شاهد بودیم که افرادی در زمینه حجاب فریب خوردند، باید دانست که کسانی این قضیه را از بیرون و از جانب آمریکا و اروپا هدایت می‌کنند.
گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی گلپایگانی امروز( سه‌شنبه 22 اسفندماه) در مراسم روز بزرگداشت شهدا که در حوزه هنری برگزار شد اظهار داشت: در هر جوامعی عبارت و کلماتی وجود دارد که از تقدس برخوردار هستند؛ مانند کلمه «عالم »که همه به او احترام می‌گذارند. همچنین برخی واژه‌ها مانند «ظالم» وجود دارد که مردم از آن بیزارند.

وی ادامه داد: در این میان کلمه‌ای وجود دارد که میان مسلمانان از احترام خاصی برخوردار است. این کلمه؛ کلمه «شهید» است که از ارزش و تقدس خاصی در میان مردم مسلمان برخوردار است. ما مدیون شهدا هستیم و شهدا مدیون هیچ‌کسی نیستند چرا که از وجود خودشان برای همه مایه گذاشته‌اند. در کشور خودمان حدود 230 هزار شهید وجود دارد که مردم به آنها و خانواده‌هایشان احترام می‌گذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه آرامش امروز ما مدیون شهدا است، خاطرنشان کرد: اکنون که در این مراسم با امنیت و خیال راحت نشسته‌ایم و به تکریم مقام  شهدا می‌پردازیم مرهون خون خود شهید است. او اگر فداکاری نمی‌کرد چنین چیزی رقم نمی‌خورد. شهدا از اولیای خداوند هستند و بر اساس آیات خداوند آنها زنده‌اند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ضمن برشمردن امتیازات شهید توضیح داد: شهدا از سوال و جواب در قبر استثنا هستند، چراکه آنها پاسخ خودشان را هنگامی که برق شمشیر را بر سرشان دیدند پاسخ گفته‌اند. امتیاز دیگر شهدا این است که که آنها بدون غسل و کفن با همان لباس خونی دفن خواهند شد و بالاترین امتیاز نیز آن است که شهدا به اذن خداوند حق شفاعت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدا تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره در هفته به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند، یا آنها را به حضور می‌پذیرند. اخیرا نیز در منزل شهید سیدعلی اندرزگو حاضر شدند. به جد باید بگویم که آن هنگام که ایشان با یک خانواده شهید می‌نشینند گل از گلشان می‌شکفد و این نشانه اهمیتی است که خانواده‌های شهدا برای ایشان دارد. دولتمردان ما نیز باید هرجا که هستند با دیده احترام به این خانواده‌ها نگاه و با آنها با احترام رفتار کنند.

وی با اشاره به فریب خوردن برخی از دختران در تهران توضیح داد: در این قضایا دست‌هایی در کار است که می‌خواهد ارزش‌هایی که عزیزان شما با از جان‌گذشتگی آنها را به وجود آورده‌اند را کمرنگ کنند. در روزهای گذشته شاهد بودیم که دختری فریب خورده حجابش را سر چوب می‌کند این دختر حتما فریب خورده است و کسانی این قضیه را از بیرون و از جانب آمریکا و اروپا هدایت می‌کنند. عداوت و دشمنی آنها ریشه‌دار است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: ببینید اکنون ایام ماه رجب نزدیک است. جوانانی در این مراسم حضور و شرکت خواهند کرد که نشان دهنده اقبال نسل جوان به اسلام و انقلاب است. ما کاری به شیعه انگلیسی ندارم؛ ما متاسفیم که جوانی را در آن دوره رژیم گذراندیم. جوانان امروز ما اهل نماز شب و دعا و گریه هستند. جبهه این جوانان را متحول کرد./۸۱۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات