۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۵۸۶۴۸
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز مطرح کرد؛

تفرقه بین ‌مسلمین و تضعیف ولایت فقیه؛ اهداف اصلی فعالیت های شیعه انگلیسی

نماینده خبرگان با اشاره به اقدامات تشیع انگلیسی برای آسیب زدن به اسلام گفت: نتایج فعالیت‌های جریان شیرازی تفرقه بین ‌مسلمین، تضعیف ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و انحراف سنت صحیح عزاداری است.
حجت الاسلام دیرباز

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: نتایج فعالیت‌های جریان شیرازی تفرقه بین ‌مسلمین، تضعیف اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و انحراف سنت صحیح عزاداری است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دیرباز اظهار داشت: باید توجه داشت که فعالیت‌های سید‌صادق شیرازی با اهداف انقلاب و اسلام مغایرت دارد، یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب ایجاد وحدت بین‌ شیعیان و اهل تسنن است، اما متأسفانه دوستداران و پیروان جریان شیرازی به شدت در تلاش هستند تا میان شیعیان و اهل تسنن تفرقه افکنی کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرموده‌ است؛ نباید نسبت به بزرگان اهل سنت توهین یا جسارتی صورت بگیرد، اما پیروان فرقه شیرازی به این مهم توجهی نداشته و به وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای خود در لندن، به صورت علنی، آزادانه و گسترده نسبت به بزرگان اهل سنت اهانت می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حکومت اسلامی و ولایت فقیه در ایران به وجود آمد، اما جریان شیرازی می‌کوشد این نظام را در اذهان عمومی نامشروع جلوه دهد، چرا که معتقدند در زمان غیبت معصوم، تشکیل حکومت اسلام روا نیست.

رییس دانشگاه قم گفت: این نوع تفکر به واسطه تبلیغات گسترده‌ای که انجام می‌دهد، می‌تواند به جایگاه جمهوری اسلامی که به اصل ولایت فقیه معتقد است، آسیب برساند.

وی با بیان این که همه ما به عزاداری‌های محرم، صفر و ایام‌فاطمیه اعتقاد داریم، اظهار داشت: این فرقه از عزاداری به عنوان یک چماق بهره‌گیری می‌کند و به جای آن که از عزاداری برای احیای فلسفه قیام امام حسین(ع) در جامعه استفاده کند، با نصب تیغ بر روی زنجیر یا حرکاتی از این قبیل شیعیان را در اذهان عمومی خشن جلوه می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز ابراز داشت: جریان شیرازی سال‌های است که زیر سایه رأفت جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند و از امکانات و امنیت این کشور بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: اگر در میان این گروه افرادی باشند که در مسیر تأمین اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا گام برمی‌دارند، جمهوری اسلامی ایران باید به صورت قانونی و مقتدرانه با آنها برخورد کند. /878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات