۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۶
کد خبر: ۵۵۸۶۴۶
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

آیت‌الله شاه‌آبادی از پیشگامان مبارزه علیه رژیم طاغوت بود

نماینده خبرگان با بیان این که خاندان شاه‌آبادی در مبارزه علیه شاه پیشگام بودند، گفت: در آن دوران آیت‌الله شاه‌آبادی با حضور در تهران و قم مشارکت‌های مردمی را نسبت به تظاهرات و روشنگری نسبت به فعالیت‌های رژیم طاغوتی هدایت و ساماندهی می‌کردند.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله نصر‌الله شاه‌آبادی به امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: آن مرحوم از اعضای خاندان بزرگ و عالم شاه‌آبادی بود.

وی با اشاره به این که پدر آن مرحوم، آیت‌الله محمد‌علی شاه‌آبادی استاد عرفان و اخلاق حضرت امام خمینی(ره) بود، اظهار داشت: معروف است که امام راحل(ره) به مدت هفت سال تنها شاگرد آیت‌الله محمد‌علی شاه‌آبادی بوده است و حضرت امام خمینی(ره) همواره از استاد خود با احترام یاد می‌کردند.

رییس دانشگاه قم ابراز داشت: مرحوم آیت‌الله نصر‌الله شاه‌آبادی یک عالم ربانی، مفسر قرآن کریم، متکلم و فقیهی بود که فضل علمی بسیار والایی داشت، در چند باری که آن مرحوم را از نزدیک ملاقات کردم، بسیار ساده‌زیست بودند و با رعایت احترام دیدگاه‌های خود را در راستای وحدت اسلامی به علمای اهل سنت ارائه می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به نقش‌آفرینی خاندان شاه‌آبادی در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با توجه به این که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ارادت خاصی به آیت‌الله شاه‌آبادی بزرگ داشتند، اعضای این خاندان نیز وارد عرصه مبارزه با رژیم ستم شاهی شدند.

وی با بیان این که خاندان شاه‌آبادی در مبارزه علیه شاه پیشگام بودند، خاطرنشان کرد: در آن دوران آیت‌الله شاه‌آبادی با حضور در تهران و قم مشارکت‌های مردمی را نسبت به تظاهرات و روشنگری نسبت به فعالیت‌های رژیم طاغوتی هدایت و ساماندهی می‌کردند.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: آیت‌الله شاه‌آبادی مجدانه تلاش کردند تا منویات حضرت امام خمینی(ره) و اهداف انقلاب اسلامی در بین انقلابیون به تثبیت برسد. /878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات