۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۵۸۶۳۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

راه‌اندازی ۱۰ سینمای جدید در استان، اعزام ۱۱۲۶ مددجوی به مشهد مقدس و عتبات عالیات و همچنین ثبت ۳۵ نفر از مشاهیر ایران در فهرست جهانی یونسکو از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی محرمی، معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حال حاضر ١٢ سالن سینما در شهرستانهای تبریز، اهر، بناب، مراغه، مرند، شبستر و میانه فعال است که روز پنجشنبه  ١٠ سینمای دیگر در شهرستان های تبریز، ملکان و عجب‌شیر به سینماهای استان افزوده می‌شود.

وی افزود: مراسم راه‌اندازی و بهره‌برداری از این سینماها طی آئینی روز پنجشنبه با حضور دکتر مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌‌شرقی، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی کشور و فعالان عرصه فیلم و سینمای استان روز پنجشنبه ٢٤ اسفندماه ساعت ٩ صبح در پردیس سینمایی ستاره‌باران راه‌اندازی خواهد شد.

محرمی تاکید کرد: نقش و تاثیر زبان  سینما بر فرهنگ جوامع از دیرباز تا کنون مقوله انکار ناپذیری بوده و همواره در طول سالیان فرهنگ های مختلف برای تبلیغ خود از ابزار مختلفی همچون سینما بهره گرفته و با یکدیگر به رقابت پرداخته اند و در این میان تبریز اولین شهری است که خورشید سینمای ایران از آن طلوع کرده است.

براساس این گزارش آیین راه‌اندازی 10 سینمای جدید در استان روز پنج‌شنبه ٢٤ اسفندماه ساعت ٩ صبح در پردیس سینمایی مجتمع تجاری ستاره باران برگزار خواهد شد.

اعزام 1126 مددجوی آذربایجان شرقی به مشهد مقدس و عتبات عالیات                              

معاون فرهنگی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گزارشی از اعزام مددجویان تحت حمایت به مشهد مقدس و عتبات عالیات ارائه داد و گفت: هزار و 126 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در اسفند امسال در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام شدند.

یوسف زمانی گفت: هزار و 126 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در اسفند امسال در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام شدند که از این تعداد 126 مددجو به عتبات عالیات اعزام شدند، اردوهای زیارتی کمیته امداد باهدف ترویج سبک زندگی اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری برای مددجویان برگزار می‌شود.                                                

زمانی با دعوت از خیران برای مشارکت در تأمین هزینه‌های اعزام مددجویان به مشهد مقدس و عتبات عالیات، افزود: خیران و مردم نیکوکار می‌توانند با شماره‌گیری آنی پرداخت کمیته امداد#041*8877* با واردکردن مبلغ موردنظر کمک‌های خود را پرداخت کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: مشارکت خیران در طرح شوق زیارت موجب می‌شود تا بتوانیم در آینده تعداد بیشتری از مددجویان را به مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام کنیم.                                                                                                

پیام تسلیت امام جمعه تبریز برای درگذشت پدر گران‌قدر شهیدان بلندی

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجانشرقی در پیامی، درگذشت پدر گران‌قدر شهیدان بلندی را تسلیت گفتند؛ متن به این شرح است: خبر درگذشت ابو‌الشهیدین حاج مختار بلندی پدر گرانقدر شهیدان معظم « ایوب و حسن بلندی» موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

این پدر دلسوخته، با تربیت عاشورایی، فرزندانی سرافراز و دلاور را تقدیم اسلام و انقلاب عزیز کرد که خونشان حافظ  امنیت و کیان ایران اسلامی است حال پس از سال‌ها فراق، به دو فرزند شهیدش پیوست.

این ضایعه را به مردم غیرتمند استان، خانواده‌های معزّز ایثارگران به‌ویژه به خانواده محترم شهیدان بلندی صمیمانه تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای آن پدرفداکار علّو درجات و رحمت واسعه الهی آرزومندیم.

۳۵ نفر از مشاهیر ایران در فهرست جهانی به ثبت رسیده است

عبدالمهدی مستکین، معاون فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در کنگره بین المللی حکیم نظامی گنجه‌ای اظهار داشت: نظامی در اشعارش به ما زنهار می‌دهد که احرام به کوی خداوند ببندیم و این اصلی است که نظامی در "پنج گنج" و "مخزن السرار" تاکید دارد تا هرگز بدون احرام دست به کاری نزنیم.

وی با تاکید بر این‌که نظامی به سبب دلدادگی به حضرت دوست به چنین مقامی می‌رسد، گفت: اصل اول در اشعار نظامی این است که عالمیان باید به کوی خداوند احرام بگیرند. نظامی دانش را به بینش می‌پیوندد، چرا که دانشی که در آن بینش نباشد راه به جایی نخواهد برد.

معاون فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو با تاکید بر این‌که اصل بعدی در اشعار نظامی گنجوی "صبوری خردمندانه" است، گفت: حکیم نظامی گنجوی تمامی وجودش صبر خردمندانه است و نظامی به ما می‌آموزد که گنج با رنج و گل با خار و شادی با غم پیوند خورده است.

وی با تاکید بر این‌که مشاهیر متعلق به کل بشریت است، خاطرنشان کرد: کسانی که ناآگاهانه و ناخردمندانه نام مشاهیر را بدون توجه به آموزه‌های آن می‌خواهند مصادره کنند در خلاف راه بزرگان گام برمی‌دارند و سازمان جهانی یونسکو مشاهیر بزرگ ایران را عامل وصال می‌داند نه عامل فراق!

مستکین ادامه داد: در حال آماده کردن پرونده ی جهانی نظامی با مدیریت ایران و عشق همه جهان و کشورهای همسایه به یونسکو برای ثبت جهانی هستیم، افزود: تا کنون ۳۵ تن از مشاهیر ایران زمین را در فهرست جهانی به ثبت رسانده‌ایم و ان‌شاءالله در آینده‌ای نه چندان دور این اتفاق میمون را برای حکیم نظامی گنجوی انجام خواهیم داد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات