۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۵۸۶۰۳
به مناسبت میلاد حضرت فاطمه؛

جشن میلاد کوثر در تالار وحدت برگزار شد

جشن میلاد کوثر به مناسبت میلاد با شکوه حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن با محوریت «زندان جای مادران نیست» در تالار وحدت برگزار شد.
جشن میلاد کوثر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن میلاد کوثر به مناسبت میلاد با شکوه حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن با محوریت حمایت از زنان زندانی جرائم غیرعمد امروز با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معصومه ابتکار معاون امور زنان ریاست جمهوری، مرضیه مرآت نیا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان و جمعی از کارکنان وزارت ارشاد در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران مرآت نیا ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: با تغییر زمان و پیشرفته شدن سبک زندگی ارزش های اخلاقی و انسانی نباید تغییر کند.

وی افزود: مفاهیمی مانند عفت، تقوا، حیا، پاکدامنی، نیکوکاری، احسان، راستگویی و نوع دوستی همواره پسندیده بوده و با فطرت انسانی سازگار است. نوع دوستی یکی از خصایل بارز حضرت فاطمه زهرا(س) بوده و روایات مختلفی از این شاخصه شخصیتی ایشان طی دوران به ما رسیده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان ابراز داشت: زنان امروز در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مدیریتی، خانواده، هنر، نویسندگی و... در زمینه کیفی و کمی بسیار خوش درخشیده ‌اند.

صالحی در ادامه مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: یکی از حوزه هایی که زنان در آن حضور موثر دارند فرهنگ، هنر و ادب جامعه است. زنان از دیرباز در این زمینه‌ها با خلاقیت خود نقش کارآیی در صنایع گلیم، قالی، فرش، سفال، میناکاری و دوخت لباس های متنوع ایرانی ایفا کرده اند و امید است با حضور هر چه فعالتر این قشر تاثیرگذار بتوان به رشد و توسعه ای چشمگیر به سهم خودشان دست یافت.

صالحی اظهار داشت: امروز مراکز زیادی در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارند که متولیان آن بانوان هستند و چه بسیار آثاری که از گذشته های دور به نام بانوان هر چند ناخوانا ممهور شده است.

شایان ذکر است؛ در این مراسم همچنین از مدعوین دعوت شد تا با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو، برای کمک به مادران و زنان زندانی جرائم غیرعمد با خرید دستبندهایی با عنوان «ارمغان» دستبندی از دست مادری زندانی باز کنند./969/پ202/ب1

ارسال نظرات