۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۵۸۵۸۸

یادواره شهدای مدافع حرم در قم برگزار شد

یادواره شهدای مدافع حرم با حضور خانواده چند تن از شهدای مدافع حرم در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه برگزار شد.
یادواره شهدای مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره شهدای مدافع حرم با حضور خانواده این شهدا و طلاب خواهر در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی اظهار داشت: حدود دویست هزار وصیت نامه شهید داریم و در کمتر وصیت نامه ای است که در آن به حجاب، ولایت فقیه، نماز اول وقت و ... نکته ذکر نشده باشد؛ عمل به این نکات، اخلاق شهدا بود.

وی شهدا را مالک انقلاب عنوان کرد و گفت: خطوط قرمز انقلاب را باید شهدا انتخاب کنند. باید خاطرات و وصیت نامه شهدا در کتاب های درسی آورده شود، نه مسائل سند ۲۰۳۰ شهدا ژنرال نبودند در کدام دانشگاه درس خوانده بودند؟ اما لشکری را فرماندهی می کردند، این همان اتقوالله است.

این کارشناس رسانه ملی با بیان این که امروز باید اخلاق شهدا را در زندگی خود پیاده کنیم، گفت: حضرت علی(ع) فرمودند هر کسی در رختخواب از دنیا برود و سه ویژگی را دارا باشد، ثواب شهید را دارد، یکی این که حق خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را رعایت کنید، دیگری این که بر شهوت خود غلبه کند، سوم این که خشم خود را فرو ببرد.

وی افزود: رسول خدا(ص) فرمود هشت ویژگی است که اگر کسی داشته باشد با انبیا، صدیقین، شهدا و صالحین محشور می شود، این که حاجی را تهجیز کند، غم داغدیده ای را رفع کند، به یتیم احترام کند، گمراهی را هدایت کند، گرسنه ای را سیر کند، تشنه ای را سیراب کند و در گرما روزه بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که مقام و جایگاه شهدا مقام والایی است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر این شهدای مدافع حرم نبودند، امروز باید در همدان و کرمانشاه می جنگیدیم.

وی گفت: امنیت خود را مدیون شهدا هستیم، دفاع ما از سوریه، دفاع از شخص نیست، بلکه دفاع از مسلمانان است.

در این مراسم، با بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم، یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته شد.

در این یادواره، خانواده شهیدان بارفروش‌، عُشریه، طهماسبی، سامانلو و علیدوست از شهدای مدافع حرم حضور داشتند که در پایان این مراسم از آنها تقدیر و تجلیل به عمل آمد./۸۲۲/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات