۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۵۸۵۷۲
همزمان با سالروز ولادت حضرت علی و ۱۳رجب؛

معرفی کتاب"جاودانه‌ی تاریخ"؛ شخصیت امیرالمؤمنین علی(ع) در بیان رهبر معظّم انقلاب اسلامی

"جاودانه‌ی تاریخ" مجموعه‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) با موضوع و محوریت ویژگی‌ها و ابعاد شخصیّتی حضرت علی(ع) است.
جاودان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات انقلاب اسلامی همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) و 13رجب؛ کتاب"جاودانه‌ی تاریخ"؛ شخصیت امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) در بیان رهبر معظّم انقلاب اسلامی معرفی می‌شود

 امیرالمؤمنین؛ الگویی برای همه نسل‌های بشریت

"جاودانه‌ی تاریخ" مجموعه‌ای است از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) با موضوع و محوریت ویژگی‌ها و ابعاد شخصیّتی حضرت علی(علیه‌السّلام) شامل 26 فصل با عناوین ذیل است: 
علی(ع)؛ شخصیتی با ابعاد نامتناهی، آفاق عالم پُر از فضایل امیرالمؤمنین(ع)، امیرالمؤمنین از زبان پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع) در کلام امام مجتبی و امام صادق(ع)، جامعیّت شخصیّت امیرالمؤمنین(ع)، توازن شخصیّت امیرالمؤمنین(ع)، ایمان علی(ع)، اخلاص و تقوای امیرالمؤمنین(ع)، صبر و بصیرت امیرالمؤمنین(ع)، عبادت علی(ع)، امیرالمؤمنین(ع) فارغ از خودیّت و منیّت، ایثار و انفاق امیرالمؤمنین(ع)، زهد طاقت فرسای علی(ع)، امیرالمؤمنین(ع) و انتخاب سخت‌ترین‌ها، تلاشگری و جهاد امیرالمؤمنین(ع)، علی(ع) پرچمدار عدالت، شجاعت بی‌نظیر امیرالمؤمنین(ع)، مراقبت از بیت‌المال و فقیران، امیرالمؤمنین(ع) قدرتمندی مظلوم، رابطه عاشقانه ما با امیرالمؤمنین(ع).
از ویژگی‌های منحصر به فرد این اثر، تحقیق گسترده‌ای است که در زمینه‌ی منابع آن انجام شده. مستند سازی و ارجاعات دقیق تاریخی بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پاورقی صفحات و همچنین پیوست‌های 23 گانه‌ی انتهای کتاب، بدون تردید بهره‌مندی مخاطب از اثر را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
اثر ارزشمند «جاودانه‌ی تاریخ» با پرداختن به جنبه‌های مختلف شخصیّت حضرت علی(ع) در بیان رهبر معظّم انقلاب اسلامی و با توجّه به استنادات تاریخی صورت گرفته در متن بیانات و پاورقی صفحات آن بدون تردید راهنمای کم نظیری در شناخت مولای متقیان خواهد بود. به امید آنکه با تمسّک جامعه اسلامی به ریسمان محکم محبّت به علی(ع) و الگوبرداری از ویژگی‌های منحصر به فرد آن حضرت به پیشرفت‌های بیش از پیش مادی و معنوی نائل گردد./
۹۲۵۱۰۳/ش
 

 

 

ارسال نظرات