۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۵۷۰
در نوروز ۹۷:

طرح آرامش بهاری در ۴۰ امامزاده قم برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری طرح آرامش بهاری در ۴۰ امامزاده خبر داد و گفت: شرایط برپایی خیمه معرفت در عوارضی قم تهران به علت وجود ترافیک فراهم نشده است.
حجت الاسلام حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ظهر امروز ستاد آرامش بهاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در سالن پشت محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) دیدار و گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل حسینی‌مقدم به ارائه گزارشی اجمالی از طرح آرامش بهاری سال 1396 که در 30 امامزاده اجرا شده پرداخت و اظهار داشت: در سال جاری حدود دو ماه است که ستاد آرامش بهاری تشکیل و کارها از نظر کیفی و کمی با رشد و ارتقای قابل توجهی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری طرح آرامش بهاری در 40 امامزاده خبر داد و گفت: در گزینش مبلغان نسبت به سال‌های گذشته دقت بیشتری اعمال شده است؛ بر این اساس هر مبلغ و روحانی که در این طرح بکارگرفته می‌شود در رشته‌هایی از جمله کودک و نوجوان، فعالیت چندرسانه‌ای، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، عفاف و حجاب و غیره تخصص ویژه دارد تا بتواند نیاز زائران را برطرف کند.

حجت الاسلام حسینی مقدم در ادامه از برپایی خیمه‌های معرفت در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، کوه خضر نبی(ع) و مسجد مقدس جمکران خبر داد و ابراز داشت: با توجه به رخ‌دادهای اخیر امسال باید دوازدهم فروردین‌ماه با شکوه‌تری نسبت به سال گذشته داشته باشیم؛ بر این اساس ویژه برنامه‌های بزرگداشت 12 فروردین‌ماه را در دستور کار قرار داده‌ایم و در روز سیزدهم فروردین‌ماه نیز فعالیت مبلغان در نقاط شلوغ استان را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه برپایی نمازهای جماعت به‌عنوان یک اولویت در این طرح بر اساس نقاط شلوغ استان دنبال می‌شود، گفت: صد نفر از روحانیون و نزدیک به هزار نفر از هیئت‌امنا و خادمان امامزادگان برای اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه مشارکت خواهند داشت و خدمات فرهنگی مختلف را به زائران ارائه می‌دهند.

وی افزود: برپایی خیمه معرفت در عوارضی قم تهران به علت وجود ترافیک فراهم نشده است، اما اگر مسؤولان آمادگی خود را برای کاهش و کنترل ترافیک اعلام کنند می‌توانیم نسبت به برپایی خیمه معرفت در این منطقه نیز اقدام کنیم.

همچنین احد جمالی در این دیدار به ارائه گزارش های طرح آرامش بهاری از نگاه استانداری قم پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برنامه‌های شاخص‌های این استان در ایام عید نوروز است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از اجرای طرح آرامش بهاری به‌عنوان برنامه محوری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم تقدیر کرد و گفت: در ایام عید نوروز باید به نشاط معنوی زائران و مجاوران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) توجه لازم را داشته باشیم.

جمالی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به اهمیت معرفی امامزادگان اضافه کرد: باید به صورت جدی‌تر به عرصه شناسایی و معرفی امامزادگان ورود کنیم؛ افرادی که در قم حضور می‌یابند به مبانی دینی معتقد هستند به همین علت ایام نوروز فرصت مطلوبی برای معرفی امامزادگان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از وجود بیش از 400 امامزاده در استان قم یاد کرد و عنوان داشت: برخی از این امامزاده‌ها اگر در دیگر شهرها بودند ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب مهم فرهنگی و معنوی را داشتند.

جمالی درپایان با تأکید بر اینکه اقدامات لازم برای ایجاد امنیت مورد نیاز استان قم در ایام نوروز انجام شده است، گفت: هماهنگی لازم میان دستگاه‌های اجرایی استان قم وجود دارد و امیدواریم نوروز 97 بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به مردم ارائه دهیم./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات