۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۵۸۵۶۳
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

اشرافی گری مهمترین آسیب حوزویان است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه ای که ساده زیستی را فراموش کند و افکار اشرافی را در‌ ذهن خود بپروراند به خودی خود از بدنه حوزه خارج می شود، گفت: بقا و ماندگاری حوزه و روحانیت به زهد، تقوا و مردم داری آنها است.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که طلاب باید شأن طلبگی را حفظ کنند، گفت: طلبه ای که لباس ترویج دین را بر تن دارد باید ابتدا خود عامل به دین باشد.

وی با بیان این که کسی که وارد حوزه می شود اخلاق و رفتارش باید با قبل از ورود به حوزه متفاوت باشد، افزود: طلبه سرباز حضرت ولیعصر(عج) است و کسی که در اردوگاه حضرت وظیفه خطیر سربازی را عهده دار است باید مراقب رفتار خود نیز باشد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که سربازی حضرت ولیعصر(عج) آداب و شرایطی دارد که باید به آن عمل شود، خاطرنشان کرد: آداب و رفتار طلاب باید طوری باشد که مورد رضایت الهی و همچنین صاحب اصلی حوزه های علمیه قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر به گونه ای رفتار کنیم که حضرت از ما راضی نباشد به حتم به نتیجه و هدف غایی در حوزه نخواهیم رسید، تصریح کرد: کسانی که آداب سربازی را به نحو مطلوب انجام دادند و توانستند رضایت حضرت را جلب کنند در مسیری که انتخاب کردند به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کردند.

وی با تأکید براین که اعمال و رفتار طلاب باید موجب گرایش و جذب جامعه به سمت دین و ارزش های الهی شود، خاطرنشان کرد: نباید اعمال و رفتار حوزویان موجب گریزان شدن مردم به ویژه نسل جوان از دین شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که جامعه روحانیت را نماد و تجلی دین و معارف الهی در جامعه می بینند، افزود: به همین دلیل اگر به گونه ای ناصحیح رفتار کنیم، سخن بگوییم و برخورد کنیم به حتم مردم از دین گریزان خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که زندگی پیامبر الهی و ائمه معصومین(ع) همانند مردم بوده است، خاطرنشان کرد: اگر مردم بزرگان دین را امین و مورد اطمینان خود می دانستند به این دلیل بود که آن شخصیت های بزرگ علیرغم جایگاه علمی، فقهی و اجتماعی که داشتند اما از جنس مردم بودند.

وی با تأکید براین که یک روحانی نباید خود را جدای از متن جامعه ببیند، افزود: همه شئون زندگی یک طلبه باید همانند مردم و یا حتی پایین از آنها باشد تا توده مردم به سمت آنها گرایش پیدا کنند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که فاصله گرفتن روحانیت از مردم یک آسیب جدی و خطرناکی است که دشمن شاد خواهد بود، ابراز کرد: طلاب و روحانیان باید همراه و همگام با عموم مردم در دفاع از دین و انقلاب گام بردارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه ای که ساده زیستی را فراموش کند و افکار اشرافی را ذهن خود بپروراند به خودی خود از بدنه حوزه خارج می شود، افزود: بقا و ماندگاری حوزه و روحانیت به زهد، تقوا و مردم داری آنها است.

وی با اشاره به این که بسیاری از علمای بزرگ دین امروز پس از صدها سال از درگذشت آنها اما همچنان نام و یادشان در میان مردم زنده و جاودانه است، تصریح کرد: این جاودانگی اثر همان زهد، ساده زیستی و مردم داری عالمانی است که سال ها با مردم و در کنار مردم زندگی کردند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلبگی تنها درس خواندن و علم آموزی نیست بلکه اصل و ریشه در حوزه اخلاق و تقوا است، خاطرنشان کرد: طلبه ای که می خواهد از تحصیل درر حوزه نتیجه مطلوبی بگیرد با در کنار علم آموزی، اخلاق و تقوا را نیز مورد توجه خود قرار دهد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلاب سیره علمی و عملی علما و فقهای دینی را بیشتر مورد توجه و مطالعه قرار دهند، افزود: در متن زندگی شخصیت های بزرگ حوزه نکات و راهکارهای ارزشمندی نهفته است که می تواند چراغ راه طلاب برای آینده ای روشن باشد./۹۵۰/پ204/ب1

ارسال نظرات