۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۵۸۵۶۰
حجت الاسلام میناپور:

فعالیت پژوهشی طلاب به سمت نیازهای جامعه هدایت شود

مدیر حوزه علمیه لرستان پژوهش را در حوزه به عنوان یک اصل عنوان کرد و گفت: با توجه به رسالتی که حوزه در هدایت جامعه دارد، باید فعالیت های پزوهشی در حوزه تقویت و به سمت نیازهای جامعه هدایت شود.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی به صورت استانی بیان داشت: امسال برای دومین دوره جشنواره علامه حلی به صورت استانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره علامه حلی به صورت استانی موجب تقویت انگیزه بین طلاب در راستای انجام فعالیت های پژوهشی شده است، افزود: این مهم از آمار شرکت کنندگان و ارسال آثار پژوهش طلاب مشخص است.

مدیر حوزه علمیه لرستان تحقیق و پژوهش را به عنوان یک اصل و ضرورتی انکار ناپذیر برای فعالیت طلاب خواند و  ادامه داد: حوزه مهد پویایی فکر و اندیشه است و طلاب برای نقش آفرینی در این عرصه باید همواره به پژوهش تکیه کنند.

وی به رشد آثار پژوهشی اشاره و عنوان کرد: در آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره علامه حلی شاهد رشد 300 درصدی هستیم.

حجت الاسلام میناپور بر ضرورت تقویت نقش پژوهش در حوزه اشاره و بیان کرد: برگزاری جشنواره پژوهشی علامه حلی در استان و فعالیت اساتید پژوهش در این زمینه امری ضروری و نقش آفرین است.

وی با اشاره به وجود آسیب ها و مشکلات اجتماعی ادامه داد: اساتید پژوهش باید فعالیت پژوهشی طلاب را به سمت نیازهای جامعه و رفع این مشکلات هدایت کنند.

مدیر حوزه علمیه لرستان بیان داشت: با تکیه بر انجام فعالیت های پژوهشی طلاب می توانند در انجام رسالت تبلیغی خویش موفق عمل کنند./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات