۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۵۸۵۴۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

حوزه برای پاسخگویی و برآوردن نیازهای فکری و شبهات اعتقادی جامعه تلاش کند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: حوزه‌های علمیه باید مطابق با پیشرفت‌های علوم عقلی و نقلی و تکنولوژی روز حرکت کرده و با این حرکت توان پاسخگویی و برآوردن نیازهای فکری و شبهات اعتقادی را داشته باشند.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره وجود چالش‌های آسیب‌زا در روند حرکت حوزه‌های علمیه گفت: مجموعه روحانیت از بدو اسلام تاکنون در ابعاد مختلف جامعه تاثیرگذار و متحول‌کننده بوده‌اند؛ مطابق آیات و روایات علما وارثان پیامبران و افضل از انبیای الهی هستند.

وی در ادامه با اشاره به حرکت علما در راستای مسیر حرکتی پیامبر اکرم(ص) افزود: هدف پیامبر حاکمیت جامعه توحیدی و دستورات آن حضرت احیا کننده جامعه بشری است علما و مبلغان دین باید در راستای فلسفه دعوت پیامبر حرکت کرده و حافظ دین الهی باشند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه دین خداوند متعال در تمام ادوار تاریخ مورد هجمه‌های دشمنان قرار گرفته است اظهار کرد: روحانیت از آغاز روزهای تاسیس حوزه در جهان تشیع در مقابل ظلم قد علم کرده و در هر کجا که احساس خطر کردند وارد عرصه مبارزه شدند و به خوبی از دین اسلام حراست و پشتیبانی کردند.

وی با بیان اینکه یکی از راه های نفوذ دشمن اختلاف میان روحانیت است ابراز کرد: دین اسلام، قرآن، تشیع و جامعه اسلامی نیازمند حفظ و صیانت است؛ یکی از راه های نفوذ دشمن ایجاد اختلاف است اگر در میان روحانیت تفرقه و اختلاف ایجاد شود آسیب‌های جدی به حوزه وارد خواهد شد.

حجت الاسلام نظری در ادامه شکاف در حوزه‌های علمیه را به منزله شکاف در جامعه اسلامی دانست و افزود: اگرچه امروز به دلیل تضارب آرا و عقاید اختلاف نظر و عقیده در حوزه‌های علمیه وجود دارد اما باید اصول حوزه را که مهم‌ترین آن وحدت و اتحاد میان علما است حفظ کرده و در کنار اتحاد حوزه انقلابی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه مرزبانان اعتقادی جامعه هستند عنوان کرد: امروز سرعت پیشرفت علم در حوزه‌های علمیه زیاد است حوزه‌های علمیه افزون بر اینکه مرزبانان اعتقادی جامعه هستند تامین‌کننده نیازهای فکری، اخلاقی، معنوی و عقلانی جامعه نیز هستند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با بیان اینکه پیشرفت حوزه‌های علمیه باید مطابق با تکنولوژی روز باشد تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید مطابق با پیشرفت‌های علوم عقلی و نقلی و تکنولوژی روز حرکت کرده و با این حرکت توان پاسخگویی و برآوردن نیازهای فکری و شبهات اعتقادی را داشته باشد حوزه انقلابی باید در راستای اغنای علمی و فکری جامعه باشد.

وی در پایان گفت: طبق احادیث و روایات همه ما مسؤول هستیم کنار کشیدن از حراست جامعه به بهانه‌های مختلف از انسان رفع تکلیف نمی‌کند روحانیت باید همواره در صحنه بوده و از راه درست و منطقی و مستدل انتقادها را شنیده و راهکارهای رفع موانع جامعه را ارائه دهند./۸۷۳/ت303/ب1

ارسال نظرات