۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۵۸۵۰۱
معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان ایلام:

واردات بی رویه از علل مشکلات اقتصادی کشور است

معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام گفت: یکی از علل مهم رکود، عدم رونق اقتصادی و بیکاری واردات بی رویه کالا است که ضربه بسیار سنگینی به تولید داخلی و اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.
واردات

حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام اظهار داشت: بخش بسیار اعظمی از وعده های دولت هنوز اجرایی نشده اند.

وی افزود: در توافق برجام قرار شد کلیه تحریم ها در همان روز توافق لغو شوند اما در حال حاضر افزون بر سرجا بودن تحریم های گذشته تحریم های جدیدی علیه ملت ایران وضع شده است.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: یکی از علل مهم رکود، عدم رونق اقتصادی و بیکاری واردات بی رویه کالا است که ضربه بسیار سنگینی به تولید داخلی و اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام عنوان داشت: اگر مسؤولان کشور سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرا می کردند بسیاری از مشکلات کشور حل می شد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش اقتصاد بیمار کشور است و درمان رکود، بی رونقی و عدم اشتغال جوانان جویای کار در اجرا شدن آن است.

این مدرس حوزه بیان کرد: واردات یکی از مولفه های در مقابل اقتصاد مقاومتی است و باید توجه شود که واردات بی رویه کالا سبب تعطیلی تولیدی های داخلی خواهد شد و این بزرگترین ضربه به اقتصاد کشور است.

حجت الاسلام سلیمی گفت: نجات اقتصاد بیمار کشور در آن سوی مرزها نیست که باید گفت در داخل کشور است و با اعتماد به جوانان متعهد و متخصص داخلی مشکلات قابل حل هستند.

وی اضافه کرد: دولت ۵ سال است که به خارج اعتماد کرده اما نتیجه اعتماد چه بود و چه محصولی جز افزایش میزان و شدت تحریم ها در بر داشت.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام تاکید کرد: هرکجا به جوانان داخلی اعتماد کردیم پیشرفت های شگرفی نصیب کشور شده است و در مقابل هرگا به خارج از کشور اعتماد شد جز خسارت چیزی بدست نیاورده ایم.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: دولت باید با عتماد به جوانان بسیجی که دارای روحیه انقلابی و جهادی هستند با عزم و اراده جدی و اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی در مسیر حل مشکلات کشور گام بردارد./۸۷۹/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات