۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۵۸۴۷۰
مدير كل فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوی:

حمایت از طلاب ایده‌پرداز سبب نفوذ علوم اسلامی در منطقه می‌شود

حجت الاسلام حسینی زهانی با تأکید بر شکل‌گیری تیم‌های ایده‌پرداز از طلاب و جوانان، گفت: این حرکت و حمایت از آن‌ می‌تواند سبب نفوذ علوم و معارف اسلامی در سطح منطقه شود.
پایش علوم اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سيد محمد علي حسيني زهاني، مدير كل فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوی در حاشیه نخستین رویداد نوآوری در علوم و معارف اسلامی با تأکید بر این‌که در حوزه علمیه شاهد منابع انسانی بسیار غنی هستیم، گفت: انتظاری که از حوزه علمیه خراسان به عنوان اولین، برجسته‌ترین، فاخر‌ترین و توانمند‌ترین حوزه علمیه شرق کشور وجود دارد این است که به موضوع شناسایی استعداد‌های منابع انسانی بر محور شناسایی ایده‌های این منابع ورود پیدا کند.

وی افزود: به عبارتی با دعوت طلاب، ایده‌های آن‌ها سالیانه جمع آوری و مورد ارزیابی و داوری و ایده‌های برتر مورد پشتیبانی و حمایت‌های آموزشی، مالی، تدارکاتی و حتی حمایت در مسیر بازاریابی و فروش خدمات و کالا قرار بگیرند.

حجت الاسلام حسینی زهانی با بیان اینکه در مرحله بعد ایده‌های برتر و صاحبان ایده‌ها تیم خودشان را در شبکه تبلیغی، مبلغان و منابع انسانی قرار دهند، گفت: یعنی یک فرد صاحب ایده افرادی را در کنار خودش داشته باشد تا بتوانند او را در مسیر تحقق و اتفاق یاری کنند.

مدير كل فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوی ادامه داد: سپس حوزه‌های علمیه، دلسوزان حوزه و نهادهایی مانند دفتر تبلیغات اسلامی و نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که بعضاً منابع مالی مناسبی در اختیار دارند، ایده‌ها و تیم‌های ایده‌پرداز را مورد حمایت و پشتی‌بانی قرار دهند تا ایده‌های آن‌ها مورد پذیرش مخاطب قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که این دستگاه‌ها در مرحله بعد با ارزیابی دقیق فعالیت تیم‌های خلاق و بازخوردگیری از آن‌ها، فعالیت‌شان را تقویت کرده و رشد دهند، تصریح کرد: ما با این رویه به زودی شاهد کارآمدی علوم و معارف اسلامی در حوزه اجتماعی خواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی زهانی با تأکید بر این‌که پیش‌بینی ما این است که این اتفاق می‌تواند موجب نفوذ علوم و معارف اسلامی در سطح منطقه باشد، عنوان کرد: امروز مخاطبان علوم و معارف اسلامی در سطح منطقه مطالباتی دارند و در صورتی این مطالبات محقق می‌شود که ایده‌پردازان و طلاب جوان و خلاق در قالب تیم‌های ایده پردازی که بتوانند یکدیگر را یاری کنند، شکل بگیرد و مورد حمایت مدیران حوزه‌های علمیه، سازمان‌های وابسته به حوزه و نهادهای وابسته به دولت در حوزه فرهنگ قرار بگیرند.

گفتنی است، نخستین رویداد نوآوری در علوم و معارف اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و شتابدهنده علوم و معارف اسلامی، افق با مشارکت شتاب دهنده فرهنگی، مذهبی و قرآنی شفق، پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن، شتابدهنده کسب و کار فردوسی برگزار شد./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات