۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۵۸۴۶۷
فلاحتی:

تحریم‌های سنگین و وضعیت سخت کشور ثمره اعتماد به دشمن است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تحریم‌های سنگین و وضعیت سخت اقتصادی نتیجه اعتماد به دشمن است، گفت: هر گونه مسامحه‌ای اعم از لفظی یا عملی در زمینه امنیت ملی ظلم به نظام اسلامی و ملت است..
فلاحتی

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه بنیه دفاعی و موشکی قابل مذاکره با هیچ کشوری نیست، گفت: اعتماد به دشمن در جهان معاصر امری جاهلانه و غیر عقلایی است.

وی افزود: اعتمادهایی در طول چهل سال گذشته تا به امروز نسبت به دشمنی دشمنان انجام شده که بعضی از آنها با نظر مثبت صورت گرفته است زیرا برخی مسؤولان به تصور اینکه با صلح و سازش با دشمن می‌توان به توسعه رسید چنین اقدامی کردند اما تجربه در تمام این موارد ثابت کرده که دشمن هر گاه که توانسته، بدترین ضربات را به جمهوری اسلامی وارد آورده است.

فلاحتی نتیجه اعتماد به دشمن را سخت‌تر شدن شرایط کشور دانست و ابراز کرد: مسؤولان در هر عرصه‌ای که به دشمن اعتماد کردند به خصوص اعتماد به سیاست‌های خباثت آلود آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی با نتایج عکس مواجه شدند و وضعیت کشور را سخت‌تر از گذشته کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه امروز دشمنان نظام اسلامی خود را با ظاهری کاملا عریان نشان دادند، اظهار داشت: در این برهه از زمان اگر کسی نداند دشمنان نظام اسلامی کدام کشورها هستند یا بسیار ساده‌لوحانه به قضایا می‌نگرد و یا از فضای سیاسی کشور کاملا غافل است.

وی با بیان اینکه شناخت دشمنان انقلاب و در راس آنها رژیم صهیونیستی و آمریکای جهان‌خوار که علنا با نظام اسلامی دشمنی می‌کنند، کار سختی نیست، گفت: به طور قطع اعتماد به دشمن فعالیت‌های انقلاب و ماهیت نظام اسلامی را به چالش می‌کشاند از این رو هیچ پیشرفتی برای کشور به دنبال نخواهد داشت.

فلاحتی ادامه داد: این که در شرایط فعلی افرادی باز هم دم از مذاکره می‌زنند و گمان می‌کنند اگر ما در برابر شروط دشمنان کوتاه بیاییم و آن را بپذیریم شرایط کشور بهتر خواهد شد، یقینا اشتباه می‌کنند اگر کوتاه آمدن در برابر دشمن نتیجه‌ مثبتی داشت باید این نتیجه مثبت در قضیه برجام مشخص می‌شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در مذاکرات منتهی به برجام دولت چندین ساعت وقت گذاشت، هزاران دلار سرمایه کشور در رفت و آمد دیپلمات‌های کشور به مذاکرات 5+1 هزینه شد، زمان بسیار زیادی حدود سه سال از وقت دیپلماسی کشور به مذاکرات اختصاص یافت، ساعت‌ها تحلیل، گزارش عملکرد و رفت و آمدهای فراوان انجام شد تا حدی که طرفداران برجام در داخل جشن برجام گرفتند و اینطور ابراز کردند که با برجام دیگر تمام مشکلات نظام اسلامی حل شده و رفاه و آسایش و خوشبختی برای تمام خانواده‌های ایرانی فراهم است، ای کاش اینطور می‌شد، آن رفع تحریم‌ها و نتیجه اقتصادی که طرفداران برجام می‌گفتند در حال حاضر کجاست، حرف ما این نیست که دیپلمات‌های ما کم‌کاری کردند بلکه مشکل اینجا است که اعتماد به دشمن اعتماد ناسالمی است که هیچ نتیجه‌ مثبتی برای ملت ایران ندارد.

وی با بیان اینکه امروز همه افراد و گروه‌ها حتی کسانی که برجام را یک افتخار بزرگ تلقی می‌کردند، اذعان می‌کنند برجام کمترین آورده را برای شرایط اقتصادی کشور نداشت، گفت: نشستن پای میز مذاکره برجام از ابتدا برای رفع تحریم‌های اقتصادی بود، بعد از برجام به گزارش مسؤولان دولت دوازدهم تحریم‌های اقتصادی نه تنها برداشته نشده بلکه افزایش پیدا کرد و هیچ بانک بزرگی نیست که با ایران وارد تبادلات بانکی شده باشد. نتیجه اعتماد به دشمن این است که هنوز جوهر امضاهای برجام خشک نشده آمریکا خود را به زمین و زمان می‌زند تا برجام را طور دیگری وانمود کند و به بهانه‌های متعدد از زیر بار تعهدات خود شانه خالی کند و یکی از بهانه‌جویی‌ها برنامه موشکی ایران است.

فلاحتی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ شکی نیست که اگر کمترین خللی در برنامه نظامی و موشکی ایران وارد شود یقینا بیشترین آسیب متوجه کشور خواهد شد، هر گونه مسامحه‌ای دراین زمینه حتی در غالب لفظ به خصوص از جانب کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مسؤولیتی دارند ظلم به نظام اسلامی و مردم است و باید با آن برخورد شود چرا که مسامحه در امور نظامی مخل منافع عمومی و مصلحت کشور به شمار می‌رود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات