۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۵۸۳۹۹
نماینده خبرگان رهبری:

نگاه به خارج مانع اقدام قابل توجه دولت برای بهبود وضعیت معیشت شده است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دیرباز گفت: اگر مجموع فعالیت‌های دولت را در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد دولت فرصت‌های تحقق شعار سال را به راحتی از دست داده است و جامعه را به سمتی سوق داده است که وضعیت مطلوبی را دارا نباشد.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: به پایان سال رسیده‌ایم، اما متأسفانه دولت اقدام قابل توجهی در اجرای اقتصاد مقاومتی، رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال انجام نداده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری در مشهد مقدس، امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال نامگذاری کردند؛ اگر گزارش دهد، آشکار خواهد شد که در سال جاری برای تحقق شعار سال چه اقداماتی انجام داده است و مردم بهتر می‌توانند به ارزیابی و قضاوت بنشینند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: اگر مجموع فعالیت‌های دولت را در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد دولت فرصت‌های تحقق شعار سال را به راحتی از دست داده است و جامعه را به سمتی سوق داده است که وضعیت مطلوبی را دارا نباشد.

وی اظهار داشت: بر اساس تبلیغات و گفته‌های خودِ دولت، چیزی در حدود 60 الی 70 درصد در اجرای اقتصاد مقاومتی موفق بوده است اما آنچه واقعیت است، مسأله دیگری است، باید دید جوانانی که بیکار بوده‌اند، چه امکاناتی دریافت کرده‌اند و تا چه اندازه توانسته‌اند شغل‌های مناسب با تخصص خود را به دست بیاورند.

وی با بیان این که ایران با جمعیت 80 میلیونی خود به اندازه جمعیت یک میلیارد و سیصد میلیونی چین انرژی مصرف می‌کند، تصریح کرد: باید بررسی شود که دولت چه کالاهایی در اختیار مردم قرار داده است و به چه میزان فرهنگ‌سازی کرده است تا مصرف حامل‌های انرژی در ایران به حد استاندارد جهانی نزدیک شود.

رییس دانشگاه قم عنوان کرد: اگر دولت تمام عزم خود را در مبارزه با کالای قاچاق جزم می‌کرد، امروزه شاهد ورود بی‌رویه کالا به داخل کشور نبودیم، کالاهایی به ایران وارد می‌شود که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد، چنین کاری منجر به تعطیلی کاخانه‌ها و فلج شدن اقتصاد کشور می‌شود، دولتی که وزرای آن تنها در زمان و ساعات اداری بخواهند وظایف محوله خود را انجام دهند، نخواهد توانست مشکلات انباشته شده کشور را حل کند.

وی با بیان این که نگاه به خارج سبب شده است دولت نتواند در بهبود وضع معیشت مردم کار قابل توجهی انجام دهد، خاطرنشان کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند مدیریت جهادی و روحیه مبارزه با اشرافی‌گری است. اگر این کار‌ها انجام نشود، اقتصاد مقاومتی هیچ‌گاه تحقق نخواهد یافت./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات