۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۵۸۳۸۷
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:

تلاش برای رفع مشكلات ایثارگران جزء اولویت ها است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت حل مشكلات جانبازان و ایثارگران، گفت: خانواده های شهدا بزرگترین سرمایه های ما به شمار می روند از این رو باید به آنها خدمت كنیم.
شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز ٢٠ اسفندماه در مراسم بزرگداشت شهدای کارمند و تجلیل از خادمان شهدا و ایثارگران كه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد با اشاره به اینكه امام خمینی(ره) روز 22 اسفندماه سال 58 به دو منظور فرمان تشکیل بنیاد شهید را صادر کردند، اظهار داشت: هدف اول امام راحل خدمت به جامعه ایثارگری و هدف دیگر نیز حفظ و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی ادامه داد: ما تا قبل از تشكیل بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از سه هزار شهید شناخته شده داشتیم اما پیش بینی این بود كه تعداد بیش از این باشد زیرا بسیاری از شهدای انقلاب مخفیانه به خاك سپرده شده بودند، بعد از آن هم شهدای جنگ تحمیلی به این آمار اضافه شدند و امروز نزدیك به ٢٣٠ هزار شهید نیز شناسایی شدند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاكید كرد: خانواده های شهدا بزرگترین سرمایه های ما به شمار می روند از این رو باید به آنها خدمت كنیم، خانواده های شهدا سرمایه های خود را در راه حفظ اسلام، دین، انقلاب و ولایت فقیه تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند و این جای فراموش ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی یادآور شد: در این چهار سال و نیم حضور بنده به عنوان ربیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همیشه در تلاش بودم یك همگامی و همفكری در بنیاد ایجاد كنم، به همین منظور انتصاب ها از داخل مجموعه انجام شده و البته توصیه هایی هم وجود داشته است.

وی افزود: ما نباید هیچ گونه توهین را به جامعه ایثارگری داشته باشیم، در عین حال باید دیدارهایی با خانواده شهدا و ایثارگران ترتیب بدهیم و سعی و تلاشمان این باشد که مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در توصیه به كارمندان بنیاد شهید اظهار كرد: از همه همكاران درخواست داریم تا جایی كه امكان دارد مشكلات جانبازان و ایثارگران را پیگیری و تا حد امكان آن را حل كنند، یكی از موضوعاتی كه امروز به ما تاكید می كنند وضعیت اشتغال است ولی بدانید كه موضوع اشتغال فقط مربوط به ما نیست و كل كشور با این موضوع درگیر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی تصریح كرد: امروز وضعیت اشتغال مربوط به بنیاد شهید نیست بلكه این مشكل برای كل جامعه است و ١٢/٥درصد از جمعیت ما در سطح كشور بیكار هستند با این وجود خوشبختانه ما با تلاش ها خود در بنیاد توانستیم جمعیت بیكار خود را به ٤/٥ درصد برسانیم، تلاش ما براین است كه فرزندان بنیاد شهید را شاغل كنیم و برخی از همكاران بازنشسته شوند.

وی بیان داشت: ما در مورد وضعیت معیشت و درمان هم تاكیدات زیادی داشته ایم، در بخش فرهنگی هم تلاش های زیادی انجام شده است كه همین امر سبب شد دو سال پیش رهبری به بنده تاكید كنند كه بنده شما و همكاران شمارا دعا می كنم و این بهترین هدیه به ما بود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خدمت صادقانه به عنوان یك مزد معنوی تصریح كرد: دلیل تقدیر رهبری از بنیاد شهید در این دو سال اقدامات خوب این سازمان بود، همچنین ما در طول دو سال از سوی دولت رتبه اول را در بین سازمان های دولتی در ارائه خدمات به دست آوردیم و این یك افتخار است.

وی اضافه كرد: ما باید با اخلاق و روش های نو با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران برخورد كنیم و تنوع در این مسیر و همچنین بازنگری می تواند بسیار كمك كننده باشد، ممكن است برخی قوانین و راه و روش های مربوط به گذشته باشد كه امروز این موضوع با تغییر مواجه شده است به همین خاطر بازنگری در برخی بخش ها ضروری است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: ما كمر خدمت به جامعه ایثارگری بسته ایم و این موضوع در معیشت و فرهنگ خلاصه می شود.

در این مراسم با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونان این بنیاد از خانواده شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی از خادمان شهدا در این بنیاد تجلیل شد./816/پ202/ب1

ارسال نظرات