۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۵۸۳۳۷
۲۵ سالگی فعالیت کانون‌های مساجد؛

فعالیت ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه توانمندی کانون های فرهنگی به تنهایی کفایت نمی کند، تأکید کرد: کانون های فرهنگی زمانی می توانند مؤثر باشند که به یک شبکه منسجم و قوی تبدیل شوند.
حجت الاسلام سعید روحانی کانون مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روحانی مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان قم در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه تعداد کانون های فرهنگی در کشور به 24 هزار کانون رسیده است، گفت: این کانون ها می توانند در عرصه های فرهنگی فواید بسیار زیادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری با فعالیت های گسترده توانسته اند در عرصه فرهنگ سازی مؤثر باشند، اظهار داشت: این کانون ها توانسته اند در کاهش آمار بزهکاری در کشور نقش بسزایی را ایفا کنند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه تعداد کانون های فرهنگی هنری در قم به 385 کانون می رسد، عنوان کرد: این تعداد نسبت به درصد مساجد موجود قابل قبول است، اما باید سعی کنیم تا هر مسجد یک کانون فرهنگی هنری داشته باشد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان قم با اشاره به ینکه هر کانون فرهنگی در قم به مثابه یک لشکر فرهنگی هستند، ابراز کرد: برخی کانون ها حدود 300 گروه فرهنگی در کشور را مدیریت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان کانون های فرهنگی به صورت جهادی و بدون بهره مالی سال های سال در حال خدمت به فرهنگ دینی کشور هستند، بنابراین باید از آنها تقدیر به عمل آورد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به نقش آفرینی کانون های فرهنگی در عرصه های فرهنگی کشور بیان کرد: بسیاری از موفقیت های فرهنگی در عرصه مساجد را مدیون این کانون ها هستیم.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان قم با تأکید بر اینکه اگر حمایت امام جماعت مساجد از کانون های فرهنگی جود نداشته باشد، مسؤولان کانون ها نمی توانند هیچ فعالیتی داشته باشند، از ائمه جماعت خواستار شد تا فعالیت های فرهنگی این کانون ها را مورد حمایت ویژه قرار دهند.

وی عنوان کرد: ما امسال سعی کردیم تا کانون ها را توانمندسازی کنیم، زیرا مسؤولانی که آموزش های لازم را ببینند بی تردید بهتر می توانند بر محل و یا منطقه خود تأثیر بگذارند؛ مسؤولان کانون های فرهنگی باید ظرفیت های فرهنگی محل خود را شناسایی کرده و طبق آن فعالیت کنند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه توانمندی به تنهایی کفایت نمی کند، تأکید کرد: کانون های فرهنگی زمانی می توانند مؤثر باشند که به یک شبکه منسجم و قوی تبدیل شوند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان قم سیاست سال آینده کانون های فرهنگی را تبلیغ و فعالیت بر محور خانواده معرفی کرد و اظهار داشت: در کنار فعایت بر محور جوانان باید توجه ویژه بر نهاد خانواده داشته باشیم.

وی در پایان به ارائه گزارشی اجمالی از تعداد کانون های فرهنگی موجود در استان قم پرداخت و اضافه کرد: 385 کانون فرهنگی هنری در قم وجود دارد که حدود 45 هزار نفر عضو آنها هستند و در کنار این کانون ها تعداد 185 کانون خواهران موجود است؛ همچنین 185 کتابخانه مخزن دار، 106 کتابخانه قفسه باز و 45 خانه نور در قم وجود دارد و باید گفت این موارد بخشی از فعالیت های فرهنگی این کانون ها است./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات