۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۵۵۸۳۲۲

نام‌نویسی نهمین دوره تربیت مدرس معارف نماز آغاز شد

رییس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز از ثبت‌نام نهمین دوره یکساله تربیت مدرس معارف نماز از بین برادران طلبه خبر داد.
حجه الاسلام حمدالله حقیقی پیام

حجت الاسلام حمدالله حقیقی پیام، رییس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از ثبت‌نام نهمین دوره یکساله تربیت مدرس نماز خبر داد و اظهار داشت : با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که فرمودند «همه همّت گماریم که نماز را در جایگاه شایسته‌ی خود بشناسیم و بشناسانیم»، مرکزتخصصی نماز از میان برادان طلبه، برای دوره نهم تربیت مدرس معارف نماز، دانشپژوه می‌پذیرد.

وی با توجه به اهمیت والای نماز در دین و مسؤولیت طلاب در قبال اقامه نماز در سطح جامعه  افزود: اگر مسؤولان کشور دغدغه فرهنگی دارند بایستی اولین کار فرهنگی بلکه سرلوحه همه کارهای فرهنگی را اقامه نماز قرار دهند.

حجت الاسلام حقیقی پیام ادامه داد: اقامه نماز در جامعه و انس جوانان و نوجوانان با آن سبب خلوت شدن بسیاری از کلانتری ها و دادگاه ها شده و در نتیجه بسیاری از آسیب های اجتماعی  مثل طلاق و اعتیاد و...کاسته خواهد شد.

وی با بیان این‌که دغدغه مسؤولان بایستی اقامه نماز باشد گفت: الان که همه امکانات اجرایی و فرهنگی در دست مسؤولان است بایستی طبق این آیه شریفه که می فرماید «الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه» اولین وظیفه و دغدغه آنان اقامه نماز باشد؛ چراکه قدرت و مکنت دارند.

رییس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز صرف بیان احکام نماز و نپرداختن به سایر جنبه‌های آن را از آسیب‌های جدی دانست و تصریح کرد: آسیب جدی این است که ما تاکنون در منابر و سخنرانی ها بیشتر از احکام نماز گفته شده و از معارف نماز مثل اسرار، آثار، آداب نماز، شیوه های دعوت به نماز و تبیین آیات و روایات نماز غفلت شده است، هرچند احکام لازم است اما کافی نیست بایستی مردم بدانند که اگر خدا را فراموش شود، زندگی انسان در غربت و تنگدستی روحی خواهد بود.

وی درباره برگزاری نهمین دوره تربیت استاد نماز بیان کرد: مرکز تخصصی نماز در این راستا با هدف استاد پروری و تربیت محقق و نویسنده و پژوهشگر در عرصه معارف نماز اقدام به برگزاری دوره یکساله تربیت استاد در زمینه معارف نماز کرده است که امسال نهمین دوره یکساله معارف نماز را برگزار خواهد کرد و ثبت نام این دوره از تاریخ 15 اسفند 1396تا 15 اردیبهشت 1397 است.

حجت الاسلام حقیقی پیام با بیان شرایط این دوره گفت: طلابی که مشغول تحصیل در درس خارج هستند می توانند در این دوره ثبت نام کنند. کلاس های این دوره در طول هفته از شنبه تا چهارشنبه عصرها حدودا از ساعت 3 تا 7 روزی دو کلاس می باشد، شروع دوره از اول شهریورماه1397 به مدت نه ماه تحصیلی است که در قالب دو ترم برگزار میشود.

وی در معرفی برخی از سرفصل‌های مهم دوره تربیت استاد نماز عنوان کرد: از سرفصل های مهم این دوره«فقه التربیه، شیوه های دعوت به نماز، اسرار نماز، بررسی آیات و روایات نماز، پاسخ به شبهات، خانواده و نماز، آداب الصلاه امام خمینی(ره)، اصول مشاوره در دعوت به نماز، کارگاه مهارت تدریس» است.

رییس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز همچنین اساتید این دوره را معرفی کرده و اظهار داشت: از اساتید این دوره استاد ماندگاری، رفیعی، بهجت پور، تراشیون، رضا محمدی، عباسی ولدی، طائب و کفیل هستند، البته اساتید بزرگوار دیگری از فارغ التحصیلان مرکز هم هستند.

وی از برگزاری دوره‌های مهارت نویسندگی برای فارغ التحصیلان خبر داد و گفت: هم‌زمان با این دوره، دوره های متعدد مانند مهارت نویسندگی و دوره تکمیلی برای رشد علمی و مهارتی فارغ التحصیلان دوره های  گذشته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حقیقی پیام به تشریح امتیازات دوره پرداخت و بیان کرد: از امتیازات این دوره می توان به مواردی همچون؛ اعطای گواهی پایان دوره تربیت مدرس معارف نماز، بکارگیری از فارغ التحصیلان موفق و شایسته در امر تبلیغ و تدریس در سراسر کشور،  پرداخت کمک هزینه تحصیلی مناسب و اهداء کتاب و معرفی افراد توانمند و پژوهشگر به مراکز علمی اشاره کرد.

وی در پایان با اعلام زمان و مکان ثبت نام گفت: زمان ثبت نام همه روزه از ساعت 9 صبح تا 14 در خیابان شهداء، کوچه آمار (22)، ساختمان ستاد اقامه نماز، طبقه همکف، آموزش مرکزتخصصی نماز ثبت نام به عمل می‌آید که علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن  37733090  تماس حاصل فرمایند.

گفتنی‌است پس از مصاحبه و گزینش، تعداد 50 نفر از پذیرفته شدگان از اول شهریور ماه سال 1397 مشغول به تحصیل می شوند و پس از گزینش نهایی، فقط به افرادی که در مصاحبه قبول شوند اطلاع رسانی می گردد./۸۷۶/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات