۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۵۸۲۸۸
حسینی:

طرح حجاب اختیاری نشان از وادادگی و استحاله برخی خواص دارد

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه رعایت حجاب یک امر قرآنی و دستور الهی است، گفت: سخن از حجاب اختیاری نشان از وادادگی و استحاله برخی افراد برای موجه نشان دادن خود نزد غرب است.
سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم

سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان و واعظان، گفت: گاهی ممکن است در جامعه فردی مرتکب گناه و یا معصیتی شود که باید از آن پیشگیری کرد اما اگر کسی بخواهد این عمل قبیح را توجیه کند و یا اباهه گری کرده و بگوید انجام این معصیت اشکالی ندارد گناه این فرد بیشتر از انجام دهنده آن گناه خواهد بود.

وی افزود: نظام اسلامی باید مروج خوبی‌ها باشد و سبب افزایش معروف و مانع منکر در جامعه شود. مصداق منکر همان معصیت و گناه است و این معصیت می‌تواند شامل مشروب خوردن، روزه خواری در ماه مبارک رمضان، تعدی به حدود دیگران، مزاحمت برای مردم و بسیاری از امور باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه مساله حجاب یک بحث فردی نیست که معدود افرادی در جامعه بیایند و بگویند رعایت و عدم رعایت آن به خودمان مربوط می‌شود، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است از این رو اگر افرادی مشاهده کنند که حکم الهی در جامعه توسط برخی رعایت نمی‌شود وظیفه پیدا می‌کنند که به آنان تذکر دهند همچنین ضمانت اجرایی آن نیز با حکومت و دولت اسلامی است؛ بنابراین مردم و مسؤولان نمی‌توانند در برابر برخی قضایا بی تفاوت باشند زیرا اگر این بی تفاوتی‌ها در جامعه حاکم شود به طور قطع بسیاری از مسائل قبح زدایی و عادی سازی شده و دیگر فضای جامعه اسلامی نخواهد بود.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: برخی در این مدت حرفهایی را به امام راحل، شهیدان مطهری و بهشتی استناد دادند که همه آنها نادرست بود. این بزرگان با همه سختی‌ها و مشقت‌ها انقلاب کردند تا یک جامعه ایمانی شکل بگیرد نه جامعه سکولار که هر اتفاقی در آن رخ دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: در جامعه اسلامی اهل کتاب نیز مستلزم رعایت برخی ظواهر جامعه اسلامی هستند هرچند در خانه خود مشروب و یا گوشت خوک میل کنند کسی با آنها برخورد نمی‌کند اما اگر در سطح جامعه همین امور توسط آنان ترویج و تبلیغ شود با آنان برخورد می‌شود چه برسد به اینکه یک مسلمان بخواهد بی بندوباری را ترویج کرده و به آن پایبند نباشد.

وزیر اسبق ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخی آقایون معمم و غیر معمم دچار یک نوع وادادگی و استحاله شده‌اند، گفت: این وادادگی نتیجه آن است که این افراد می‌خواهند نزد غربی‌ها موجه باشند.

وی افزود: در بحث انتخابات برخی برای آنکه رای کسانی را که چندان مقید نبودند را کسب کنند بعضا ادعاهایی را مطرح کردند که هیچ استدلال و منطقی بر آن ادعاها وجود نداشت و خود نیز به آن واقف بودند اما با مغلطه و سفسطه و با ایجاد دوگانگی‌های کاذب مانند بحث آزادی و حجاب را در مقابل هم قرار می‌دادند در حالی که هر یک از اینها مقوله خاص خودش را داشت.

این استاد دانشگاه تهران با هشدار به عالمان، اندیشمندان و مبلغان دینی، ابراز کرد: قبل از انقلاب اسلامی بی‌حجابی نبود در عین حال شعار آزادی مطرح می‌شد و هدف از این شعار آزادی سیاسی و بیان بود تا اختناق از بین برود اما امروز برخی آدرس غلط و اشتباه می‌دهند تا از این طریق اهداف خودشان را پیاده کنند از این رو علما و نخبگان باید مسائل را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه مساله حجاب به عنوان یک امر الهی در قرآن ذکر شده است، خاطرنشان کرد: ما آیات مسلم و روشن قرآنی داریم که به صراحت بحث حجاب را مطرح می‌کند و نه تنها به زنان و همسران پیامبر(ص) بلکه کل زنان مسلمان و زنانی که در جامعه هستند را تحت شعاع قرار می‌دهد؛ بنابراین باید درست روشنگری شود و مسائل به خوبی تبیین شود که این شبهه افکنی‌ها نتواند اذهان عمومی جامعه را دچار تشویش کند از این رو دولت اسلامی و مردم باید مسوولیت خود را در این زمینه به درستی انجام دهد./813/ت۳۰۲/ق

 

ارسال نظرات