۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۵۸۲۵۷

چند خبر از دنیای نشر

انتشار دوباره رمان پرفروش "آقای سلیمان می‌شود من بخوابم"، انتشار ۲۵ کتاب ویژۀ شهدای فاطمیون، چاپ سیزدهم کتاب "کار باید تشکیلاتی باشد" و "قصۀ مجید بربری" از مهم ترین اخبار بازار نشر هستند.
خبر

به گزارش خیرگزاری رسا، انتشار دوباره رمان پرفروش "آقای سلیمان می‌شود من بخوابم"، انتشار  ۲۵ کتاب ویژۀ شهدای فاطمیون، بازخوانی نهضت مشروطۀ ایران، چاپ سیزدهم کتاب "کار باید تشکیلاتی باشد" و "قصۀ مجید بربری" ارز مهم ترین اخبار بازا نشر هستند.

«آقای سلیمان! می‌شود من بخوابم؟»

  «آقای سلیمان! می‌شود من بخوابم؟» عنوان رمانی است از سید محمدرضا واحدی که به ماجرای پسری ارمنی و دختری مسلمان می‌پردازد. داستانی مانند سایر داستان‌های عاشقانه، از آن جهت که پسر عاشق دختر می‌شود و مشکلات مسلمان شدن پسر و باقی قضایا... اما این رمان فضای دیگری نسبت به سایر رمان‌های از جنس خود دارد و آن شک دختر در آداب، رسوم و قوانین مسلمانی و علاقۀ پسر به مسلمانی قبل از عاشقی است.

«آقای سلیمان! می‌شود من بخوابم؟» قصه‌ای متفاوت است که شاید ابتدای به دست گرفتن کتاب قصه‌ای ساده و مانند دیگر قصه‌ها با پایانی شبیه همۀ قصه‌های عاشقانه که این روزها منتشر می‌شوند، به نظر برسد. هر چند بخش‌های ابتدایی داستان شاید ساده و در بعضی قسمت‌ها شعاری به نظر برسد، اما هرچه که قصه جلوتر می‌رود شخصیت‌ها پخته‌تر و تکلیف خواننده و نویسنده با قهرمان‌های قصه روشن‌تر می‌شود.

در این رمان، نغمه، آزاد است تا بدون سانسور هر چه در دلش دارد از قول جوان‌های امروزی بگوید؛ از اعتراض به سیاست گرفته تا حجاب اجباری و بی‌عدالتی حق زن و مرد در اسلام و نماز خواندن به زبان عربی و بسیاری دیگر از شبهه‌هایی که  مطرح می‌شود و بیشتر از زبان بعضی جوان‌ترها می‌شنویم و معمولاً کسی به این سؤال‌ها جواب نمی‌دهد. نغمه لجبازی می‌کند و فرو می‌افتد و این سقوط تا شرکت در پارتی‌های مختلط پیش می‌رود و نویسنده هیچ اصراری ندارد که او با اتفاقی ساده یا پیش پا افتاده به دنیای خودش برگردد، شیوۀ تحول نغمه عمیق و درونی است و کم‌کم روی می‌دهد. او قانع می‌شود و پاسخ می‌گیرد و کم‌کم روی خوش به نشانه‌های خدا نشان می‌دهد.

این کتاب پیش از این، با استقبال و واکنش‌های مثبت منتقدان و نویسندگانی چون مرحوم #امیرحسین_فردی، رضا امیرخانی، محمدرضا زائری روبه‌رو شده بود.

چاپ نهم کتاب «آقای سلیمان! می‌شود من بخوابم؟»، در انتشارات عهد مانا منتشر شده است. پیش از این ناشر این کتاب، نشر تارونه بوده است./925/ د 103/ش

  نشر دارخوین  ۲۵ کتاب ویژۀ شهدای فاطمیون را منتشر می‌کند

جانمراد احمدی، مدیر نشر دارخوین با اعلام خبر انتشار ۲۵ عنوان کتاب دربارۀ شهدای مدافع حرم فاطمیون اظهار داشت: این کتاب‌ها ویژۀ شهدای مدافع حرم استان اصفهان است که در مرحلۀ فنی چاپ و انتشار قرار دارند. این کتاب ها به زودی رونمایی و در اردیبهشت ماه وارد بازار کتاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهدای مدافع حرم استان اصفهان از لشکر فاطمیون هستند، بیان داشت: استان اصفهان افتخار دارد که میزبان بیش از صد شهید فاطمیون به همراه ۳۳ شهید مدافع حرم ایرانی باشد. انتشارات دارخوین هم‌زمان با نشر کتاب برای تمامی شهدای مدافع حرم ایرانی استان اصفهان با طراحی پروژه‌ای اقدام به تولید و نشر کتاب برای شهدای فاطمیون استان اصفهان کرد.

مدیر نشر دارخوین با توضیح بیشتر در خصوص این کتاب‌ها گفت: هر کتاب در قطع خشتی و رقعی در حدود ۱۰۰ صفحه شامل خاطرات و روایت‌هایی از زندگی هر شهید از کودکی تا زمان شهادت است که توسط نویسندۀ افغانستانی، معصومه حلیمی، به نگارش درآمده است.

احمدی تصریح کرد: همچنین با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان، طرح دانشنامۀ شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون آغاز شده است که طی آن اطلاعات تمامی شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون اصفهان در این #دانشنامه گردآوری می شود.

بازخوانی نهضت مشروطۀ ایران

کتاب «بازخوانی نهضت مشروطۀ ایران» روایتی از جدال نهضت عدالت خواهی مردم ایران با جریان اصلاح‌خواهی است که در نهایت با پیروزی روشنفکران غرب گرا، نهضت از آرمان‌های خود دور شده و انحراف کشیده شد.

نویسنده با تکیه بر منابع دست اول تاریخی ضمن بیان نحوۀ شکل‌گیری نهضت مشروطه، راه‌های نفوذ بیگانگان در نهضت و تغییر ماهیت نهضت را به خوبی نشان داده است. از جمله ویژگی‌های این کتاب  معرفی بسیاری از شخصیت‌ها و رجال مؤثر در نهضت مشروطه است.

این کتاب شامل پنج فصل در بیان زمینه‌های مشروطه، فرایند صدور فرمان مشروطه، انسداد مشروطه و بمباران مجلس، فتح تهران، ندامت مشروطه‌خواهان و سرانجام شرح پیامدهای مشروطۀ غربی است.

نشر اشراق حکمت اسلامی کتاب «بازخوانی نهضت مشروطۀ ایران» را به‌قلم اسلام افضلی منتشر کرده است.

چاپ سیزدهم کتاب "کار باید تشکیلاتی باشد"

چاپ سیزدهم کتاب «کار باید تشکیلاتی باشد»، حاوی مجموعه بیانات رهبر_انقلاب دربارۀ تشکل و کار تشکیلاتی که محمود زارعی آن را تدوین کرده، از سوی نشر شهید کاظمی روانۀ کتابفروشی‌ها شد.

این کتاب با توجه به نیاز فعالان فرهنگی تدوین و تهیه شده و برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است. از عناوین این کتاب می‌توان به، ضرورت کار تشکیلاتی، آثار و برکات کار تشکیلاتی، شاخص‌ها و بایدهای تشکیلات موفق انقلابی، آفت‌شناسی کار تشکیلاتی، وظایف مدیر تشکیلات، وظایف اعضاء تشکیلات، نمونه‌های موفق تشکیلات انقلابی، جبهۀ فرهنگی انقلاب سازماندهی می‌خواهد و ... اشاره کرد که کاملاً به‌صورت کاربردی، دسته‌بندی و پردازش شده است.

شمارگان این کتاب ۵ هزار نسخه بوده که با احتساب چاپ‌های قبلی این رقم به ۵۰ هزار نسخه رسیده است

مجید بربری، روایت زندگی شهید مدافع حرم مجید قربانخانی

مجید بربری، روایت زندگی شهید مدافع حرم مجید قربانخانی است. جوانی دهه هفتادی است که زندگی او دو بخش دارد. بخش اول بخش تاریک و خاکستری آن است. او در یافت‌آباد تهران قهوه‌خانه‌دار بوده، و زندگی او سرشار از مواردی است که این جور آدم‌ها با آن درگیر هستند از درگیری و دعواهای هر روزه تا به رخ کشیدن آمار قلیان‌های قهوه‌خانه‌اش.

اما بخش دوم زندگی او عنایتی است که به او می‌شود و مسیر زندگی‌اش عوض می‌شود و مهر حر مدافعان حرم بر پیشانی او نقش می‌بندد و او گرچه تک پسر خانواده است  و قرار نیست که آنها به سوریه اعزام شوند ولی عنایت بی بی او را به سوریه می‌کشاند و می‌شود مدافع حرم. مجید قصۀ ما گرچه ناراحت خالکوبی‌های بر بازوهای خویش است اما سرنوشتش این‌طور می‌شود تا در خانطومان از بدنش هیچی برنگردد تا نه نشانی از خودش باشد نه خالکوبی‌هایش.

قصۀ مجید بربری، از نشر دارخوین، به‌قلم کبری خدابخش دهقی، قصه‌ای از جنس شاهرخ ضرغام، حر انقلاب است./۹۲۵/ پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات