۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۵۸۲۵۰
حجت الاسلام فرخ فال در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان/ ۵۰ هزار طلبه واجد شرایط رأی دادن هستند

رییس ستاد برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات این مجمع خبر داد و تعداد واجدین شرایط رای دادن را ۵۰ هزار نفر عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه آخرین جزئیات برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان شامل 148 حوزه انتخابیه و تعداد صندوق های رأی به تعداد استان ها است.

رییس ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: در سال های گذشته تعداد صندوق ها به تعداد حوزه های انتخابیه در نظر گرفته می شد اما در هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب تعداد صندوق ها به تعداد استان ها خواهد بود و فقط استان هایی که تعداد رأی  دهندگان آنها بیشتر است به دلیل این که تراکم در زمان رأی گیری ایجاد نشود چند صندوق برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تعداد تعرفه های چاپ شده در هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار کرد: به تعدادی تعرفه های رأی چاپ شده است که جوابگوی همه آمار رأی دهندگان باشد حتی اگر تعدادی از آنها بر اثر مسافرت یا عذرهای دیگری که دارند بر سر صندوق حاضر نشوند؛ حدود 50 هزار طلبه دارای شرایط شرکت در هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: بیش از 600 نفر در هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان اعلام نامزدی کردند که 530 نفر دارای شرایط اولیه بودند و 450 نفر تأیید نهایی شده اند و تاکنون نیز بیش از 20 نفر انصراف خود را اعلام کردند البته بازهم احتمال انصرافی وجود دارد که پس از تجمیع در محل رأی گیری اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: لیست هایی که به عنوان قبول شدگان و تأیید شدگان توسط هیأت نظارت منتشر شده اند به معنای رد صلاحیت دیگر افراد نیست زیرا بخشی از 20 نفری که انصراف داده اند پیش از اعلام تأیید صلاحیت، انصراف داده اند بنابراین تمام دواطلبانی که برای نمایندگی نام نویسی کرده اند اگر نامشان در میان تأیید شدگان نیست برخی آنها خودشان انصراف داده اند و برخی نیز از سوی هیأت نظارت در اولویت تأیید صلاحیت قرار نگرفته اند.

رییس ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم با بیان این که مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادگار گرانبهای امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در منشور روحانیت به تأسیس مجمع نمایندگان سفارش کرده اند که در زمان ریاست مرحوم آیت الله مشکینی تشکیل می شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در استحکام و تداوم با صلابت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه تأکید داشته اند و مراجع تقلید نیز اهتمام دارند این مجمع که واسطه میان طلاب و نهادهای تصمیم ساز حوزه علمیه است با صلابت تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: توصیه من به طلاب و فضلای حوزه علمیه این است در انتخابات مجمع نمایندگان که تأسیس آن به فرمان امام خمینی(ره) و تداوم آن به فرمان رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است پرشور حضور پیدا کنند.

گفتنی است، انتخابات مجمع نمایندگان به عنوان تنها نهاد انتخابی در حوزه یکشنبه و دوشنبه(۲۰ و ۲۱ اسفندماه) در مدرسه فیضیه، شهرک مهدیه و شهرک پردیسان برگزار می شود. /۱۳۲۴/ت۳۰۲/ج

 

ارسال نظرات