۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۵۸۲۴۸
یادداشت کوتاه؛

شهید؛ یکه تاز میدان حراست از انقلاب اسلامی

شهید حلقه اتصال میان مردم و انقلاب است. شهید در شکل گیری، پویایی، حفظ و تداوم انقلاب یکه تاز میدان است. او می رود تا انقلاب اصیل اسلامی را رقم بزند. او می رود تا انقلاب را حفظ کند،
شهادت

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، هنر مردان خدا این است که حاضرند در راه آفریدگار خویش، ارزشمندترین هدیه را تقدیم کنند. جان هر انسانی بی شک عزیزترین دارایی به شمار می رود. شهدا با فداکردن جان، قدم در معامله ای نهاده اند که یک سوی آن خدایی است که وعده ی پاداش عظیم داده است و یک سوی دیگر خویشتن هستند که توفیق این مجاهدت را کسب کرده اند. آن هنگام که ارزش های الهی و انسانی در تهدید دشمنان قرار می گیرد، مردانی قدم به عرصه مبارزه می نهند که سر از پا نمی شناسند تا پای نثار جان پیش می روند تا مبادا آسیبی دین خدا را تهدید کند. همان گونه که شهدای دفاع مقدس در راه حفظ اسلام و میهن عزیز ایران قدرتمندانه ایستادگی نمودند. لبیکی که شهید به امام خود، برای حضور در نبرد می دهد دارای پیام های مختلفی است.

آن گاه که کیان انقلاب اسلامی با هجوم ددمنشانه دژخیمان بعثی و همفکران آنها مورد تعرض قرار می گیرد؛ امام امت دستور مجاهدت می دهد. شهید پاسخ امام را با حضور در میدان مقدم نبرد می دهد. هشت سال قهرمانانه جهاد می کند تا مبادا ذره ای از اسلام و انقلاب اسلامی از دست برود. همین جانفشانی ها بوده که تاکنون انقلاب اسلامی را از هر تهدیدی مصون نگه داشته است. شهدای انقلاب، شهدای ترور، شهدای جنگ، شهدای هسته ای، شهدای مدافع حرم و... جملگی با این پیام خونشان را فدا کردند: حفظ اسلام و انقلاب اسلامی. شهید حلقه اتصال میان مردم و انقلاب است. شهید در شکل گیری، پویایی، حفظ و تداوم انقلاب یکه تاز میدان است. او می رود تا انقلاب اصیل اسلامی را رقم بزند. او می رود تا انقلاب را حفظ کند، او می رود تا انقلاب شکوفاتر شود.

وقتی مادری چنان زینبی، پیکر فرزند شهیدش را در آغوش می گیرد و بوسه می زند و می گوید: «سر خم می سلامت شکند اگر سبویی»، نا امیدی و یاس را دل دشمنان انقلاب می اندازد. یعنی ای دشمن بدان تا لحظه ای که من هستم، خانواده ام هست، فرزندانم زنده اند؛ اجازه نخواهیم داد ذره ای به حریم انقلاب وارد شوید. دشمنی که به هر بهانه ای در صدد ضربه زدن به اسلام و ایران برآمده است. همین شهدا و مادران آنها هستند حلقه اتصال میان مردم و انقلاب را رقم می زنند. درخت انقلاب را با خونشان آبیاری می کنند تا سایه آن بر سر مردم پاینده باشد و روز به روز تنومندتر از قبل گردد.

وقتی به شهدای دهه هفتادی می نگریم که در دفاع از حرم پیش قراول مبارزه و جهاد گردیده اند، به یاد جمله امام خمینی(ره) می افتیم که می فرمود: سربازان من در گهواره ها هستند. اینان با تاسی و الگو گرفتن از شهدای کربلا و انقلاب و دفاع مقدس، این گونه حججی وار سر را فدا می کنند تا مبادا آسیبی به اسلام و انقلاب و ولایت برسد. جوانانی که امروز نیازمند الگوگیری هستند؛ این شهدا می توانند الگوی ارزشمندی برایشان باشند. ادامه مسیر روشن شهید، عرصه حضور نسل نو انقلاب در جاده انقلاب است. شهدا مسیر انقلاب را برای نسل نو بازتعریف می کنند. نسلی که آن مجاهدت ها را ندیده اما از آن خواهد شنید. نسل های انقلاب ما نیز نشان دادند که می توانند آمادگی پذیرش این الگوها را داشته باشند. شهدای دهه شصتی و هفتادی ما به پیروی از شهدای پیشین، علمدار مبارزه شدند و در دفاع از حرم به شهادت رسیدند./۸۴۱/پ۲۰۰/س

مهدی عباسی

ارسال نظرات