۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۵۸۲۴۴
امام جمعه آبگرم:

نبض تفکر و تمدن اسلامی در اختیار روحانیت است

امام جمعه آبگرم گفت: نبض تفکر و تمدن اسلامی در اختیار روحانیت است از این رو باید در تمام عرصه‌های علمی پیشرفت کند.
حجت الاسلام علی صالحی

حجت الاسلام علی صالحی امام جمعه آبگرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به وجود چالش‌های آسیب‌زا در روند حرکت حوزه‌های علمیه، گفت: حوزه علمیه سه رسالت مهم دین‌شناسی، دینداری و پاسداری از دین را دارد. امروز مهم‌ترین چالش‌ها در مسیر حرکت حوزه‌های علمیه و روحانیت وجود شبکه‌های رسانه‌ای دشمن و فضای مجازی و ماهواره‌ها است.

وی در ادامه افزود: امروز در جامعه ما فرقه‌ها و مذاهب نوظهوری وجود دارند که رقیب روحانیت بوده و موجب اختلافات مذهبی می‌شوند این فرقه‌ها شبهاتی را ایجاد می‌کنند که حوزه باید پاسخگو باشد زیرا، اقدامات حوزه همواره بر محور اسلام و ولایت‌فقیه است.

امام جمعه شهرستان آبگرم با بیان اینکه تاکید امام خمینی و رهبر معظم انقلاب همواره بر وجود وحدت در حوزه‌های علمیه است اظهار کرد: وحدت، با قدرت و همت و حیات جمعی شکل می‌گیرد اگر حوزه‌های علمیه و روحانیت که ترویج دهندگان اسلام ناب محمدی هستند مورد آسیب قرار بگیرند در آن هنگام از اسلام و آموزه‌های دینی چیزی باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه امروز پیشرفت علمی در حوزه‌ها پیشرفتی نسبی و متوسط است ابراز کرد: در خصوص پیشرفت‌های علمی، حوزه به طور تقریبی فعال است اما شأن و جایگاه حوزه این نیست حوزه‌های علمیه باید مسائل مختلف را پالایش کند زیرا نبض تفکر و تمدن اسلامی در اختیار روحانیت است از این رو، باید در تمام عرصه‌های علمی پیشرفت کند.

وی در پایان گفت: در میدان بودن علما تکلیف دینی و امری الهی است، امام حسین(ع) فرمودند اگر مومن اختلافات را ببیند و به صحنه نیاید خیانتکار است از این رو حضور در عرصه‌های مختلف و مقابله با انحرافات اعتقادی و سیاسی از وظایف حوزه و روحانیت است./۸۷۳/ت303/ب1

ارسال نظرات