۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۵۸۲۳۷
معاون اداره ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی مطرح کرد؛

لزوم برخورد فعالانه با جریان های شبهه افکن

حجت الاسلام قنبری بر لزوم برخورد فعالانه با جریان های شبهه افکن و پاسخگویی هدفمند و همه جانبه به شبهات تاکید کرد.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محسن قنبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن قنبری معاون اداره ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی(ص) صبح امروز در دومین آیین دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی بنت الهدی که در سالن همایش های این مجتمع برگزار شد، با اشاره به این که طلاب جامعة المصطفی(ص) کنش گران دینی عرصه بین الملل هستند، گفت: این طلاب در عرصه بین الملل باید خودفعال باشند و نگذارند شبهه ها ایجاد شده و بعد به فعالیت بپردازند، بلکه نباید اجازه دهند بستر ایجاد شبهه فراهم شود.

وی با تأکید بر فعالانه برخورد کردن با جریانات شبهه افکن اظهار داشت: طلاب جامعة المصطفی باید در عرصه بین الملل شبهه ها را رصد کرده و زود به آن ها پاسخ دهند.

حجت الاسلام قنبری افزود: قبل از آنکه شبهه ایجاد شود، باید محاسن کلام اهل بیت(ع) را بیان کنیم تا افراد هنگام برخورد با شبهه دچار تزلزل نشوند.

معاون اداره ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی با اشاره به این که نشر معارف اهل بیت(ع) جاهلیت مدرن را از بین می برد، عنوان کرد: باید نورانیت کلام اهل بیت(ع) را در فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم قرار دهیم‌ تا ظلمت، جهل و تاریکی شبهات شیطانی از بین برود.

وی با اشاره به اینکه محوریت تبلیغ های بین المللی باید معطوف به شیعیان باشد، ابراز کرد: پس از این باید دیدگاه تقریبی داشته باشیم تا مسلمانان غیر شیعی دچار الحاد و افراط و‌تفریط نشوند.

حجت الاسلام قنبری اضافه کرد: در درجه بعدی باید به تبلیغ در عرصه اهل کتاب و سایر فرق بپردازیم در مرحله و با اخذ نقاط مشترک، دین حق خود را به آن ها عرضه کنیم، زیرا همه‌انسان های عالم‌ مخاطب دین اسلام هستند، بنابراین امروزه این وظیفه یعنی ابلاغ دین اسلام‌ به جهانیان بر دوش عالمان دینی است.

معاون اداره ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی با تأکید بر این که امروزه رسالت سنگینی امروز بر دوش طلاب جامعة المصطفی است، بیان کرد: با توجه به اینکه امروزه فضای ‌بین المللی پر از حساسیت ها، مخاطرات و تهدیدها است طلاب باید به خوبی بتوانند ظرفیت های تبلیغی را بشناسند و بر اساس آن عمل کنند.

وی با بیان این که طلاب جامعة المصطفی باید اسلام‌شناس قرن بیست و یکم باشند، تأکید کرد: طلاب باید در نظر داشته باشند که امروزه باید عالم به زمان و مکان بوده و با دیدگاه تقریبی، عقلانی و‌ معنوی سخن بگویند، چون با وجود فضای مجازی کوچکترین خطا به زودی میان افراد انتشار پیدا می کند و برای جامعة المصطفی مشکلات جدی ایجاد می شود.

حجت الاسلام قنبری در پایان یادآور شد: جامعة المصطفی مظهر اسلام‌ معتدل اهل بیتی است و هم اکنون همه جهان آن را می شناسند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات