۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۵۵۸۱۸۴
حجت الاسلام حکیم:

مرجعیت دینی و ایران عراق را از شر تکفیری ها نجات دادند

فرزند شهید حکیم گفت: از حضرت آیت‌الله سیستانی و کشور ایران نیز باید تشکر کرد که محوریت مبارزه با طایفه‌گری را در عراق به دست گرفتند و عراق را از شر وجود تکفیر نجات دادند؛ امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای کشور عراق را به سوی وحدت رهنمون کردند.
سید صادق حکیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید صادق حکیم فرزند شهید حکیم شامگاه جمعه(18اسنفدماه) در مراسم «روز شهید عراقی» که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید حکیم همیشه در حال دفاع از حقوق مستضعفان در برابر تکفیری‌ها و ظالمان بود، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم تاریخ اسلام شخصیتی با این ویژگی که همیشه دستگیر نیازمندان و روزی‌بخش مبارزان بوده است را به خود دیده باشد.

وی ادامه داد: شهید حکیم از نظر علمی شخصیتی وارسته و برجسته بود و خوشبختانه بسیاری از طلاب عراق ادامه دهنده راه او هستند، کسی شک ندارد که ایشان یکی از دانش‌آموختگان امام خمینی(ره) هستند و با درس ایشان به مرجعیت دینی و سیاسی رسیدند و از آن پس راه را به مبارزان جهادی نشان دادند.

حجت الاسلام حکیم تاکید کرد: شهید حکیم یک انسان جامع الاطراف بود و ماموریت او این بود که اسلام و مسلمانان را با واقعیات مبارزاتی عراق آشنا کند، ایشان توانست طلاب عراق، لبنان و هند را آموزش دهد، از منظر ما ملت عراق باید به شکلی گسترده از قول و سخنان شهید حکیم تبعیت کند.

فرزند شهید حکیم یادآور شد: از منظر شهید حکیم محوریت مبارزه باید حق‌طلبی، جهاد و خداپرستی باشد، در واقع از نظر ایشان انسان باید به اراده خود زندگی کند، خوشحالیم که امروز ایران و عراق با هم دوست هستند و این روابط قطعا حفظ خواهد شد و امید است تفکر ایران در سوریه نیز انقلابی به پا کند زیرا این ابعاد فکری تا سال‌ها می‌تواند مانع از تسهیل تفکر تکفیری باشد.

وی افزود:  خوشبختانه کل مسلمانان و مستضعفان عالم حول تفکر شیعی می‌گردند که سرچشمه آن هم در ایران است، امروز محور اصلی ما در عراق هم این است که علمای اسلام بتوانند حق مالکیت عراق را در مجامع مختلف ابراز کنند و از مجاهدات‌های ملت عراق حمایت کنند.

حجت الاسلام حکیم ابراز داشت: امروز قانون کنونی ما در عراق ریشه الهی دارد و تمام رهبران اسلامی ما آن را پذیرفته‌اند بنابراین تمام ملت عراق باید پایبند به آن باشند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند، البته از حضرت آیت‌الله سیستانی و کشور ایران نیز باید تشکر کرد که محوریت مبارزه با طایفه‌گری را در عراق به دست گرفتند و عراق را از شر وجود تکفیر نجات دادند.

وی در پایان گفت: در همین جا از امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای نیز تشکر می‌کنیم که کشور عراق را به سوی وحدت رهنمون کردند، ما امروز سپاسگذار شهدای خود هستیم که با خون خود مرز و بوم عراق را به امنیت و ثبات رساندند./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات