۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۱۷۵
ولایتی:

جبهه مقاومت با هدایت رهبر انقلاب هر روز مقتدرتر می‌شود

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با بیان این که به گروه های مقاومت اسلامی مانند حشدالشعبی افتخار می کنیم، گفت: جبهه مقاومت با تدبیر و هدایت رهبر معم انقلاب هر روز مقتدرتر می‌شود.
ولایتی علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، شامگاه جمعه 18اسفندماه در مراسم «روزشهید عراقی» که در حسینیه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت کشور عراق از نظر منابع  طبیعی، فرهنگی و انسانی در جوامع عربی اظهار داشت: با مطالعه تاریخ می‌توان دید که بغداد در تاریخ اسلام مرکز سیاسی جهان اسلام بوده است.

وی ادامه داد: بین کشور ما و عراق مشترکات زیادی وجود دارد و تنها در هشت سال جنگ تحمیلی توسط فردی خون‌خوار چون صدام که یک دست نشانده آمریکایی بود مورد هجوم قرار گرفتیم و این دو کشور از هم دور شدند و با این جنگ دو کشور در مقابل هم به اجبار ایستادند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل یادآور شد: بعد از آن که رژیم صدام در عراق شکست خورد و او دستگیر شد به مرور روابط بین دو کشور به شکلی میلیون در مراسم اربعین به هم گره خورد، در مقابل عراقی‌ها نیز برای زیارت و دید و بازدید نزدیکان خود به کشور ما سفر می‌کنند، به طور کلی نباید فرامش کرد که دو کشور در جنگ به وجود آمده مقصر نبودند و این اتفاق توسط مستشاران آمریکایی رخ داد.

ولایتی یادآور شد: امروز پرچم وحدت بین جوامع اسلامی در دست رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است، امروز عراق هنوز درگیر زیاده‌خواهی‌های کشور آمریکا است، چندی پیش موضوع تجزیه عراق یکی از گام‌های آمریکا برای برهم زدن امنیت و نظم عراق بود که به لطف خداوند این نقشه هم خنثی شد.

وی افزود: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب مجموعه‌ خط مقاومت را بنا نهادند و امروز این خط برپایه وحدت، استقامت و اتحاد در عراق نیز مستقر است، ما هم به علمای بزرگ عراق همچون شهید حکیم افتخار می‌کنیم، همچنین گروه‌های مقاومت عراق چون حشد الشعبی و مرجعیت عراق که در جریان درگیری‌های با داعش فتوای جهاد را صادر کردند مایه افتخار هستند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با بیان اینکه خیزش مردم عراق با حمایت رهبر ایران موجب پیروزی عراق بر داعش شد، خاطرنشان کرد: ایران و عراق در حوزه‌های مختلف با یکدیگر مشترکاتی دارند که از این میان می‌توان به حوزه‌های علمیه قم و نجف اشاره کرد.

ولایتی اضافه کرد: ایران و عراق همچون دوست و برادر باید به کمک هم بشتابند و به یکدیگر کمک کنند، آمریکا درصدد نفوذ به عراق است که بدون شک موفق هم نخواهد بود، امروز سپاه، ارتش و بسیج پشتیبان عراق هستند تا این کشور از گزند دشمن در امان باشد.

وی ابراز داشت: ایران و عراق نباید بگذارند آمریکا در سوریه نیز نفوذ کند و پایگاه نظامی احداث کند، همچنین کشته شدن مردم یمن به خاطر زیاده‌خواهی آمریکا است و در این میان عربستان نیز با او مشارکت دارد که باید از ادامه حملات خود در یمن دست بردارد و بداند مردم یمن در نهایت پبروز خواهند شد.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در پایان گفت: جبهه مقاومت با تدبیر و هدایت مقام معظم رهبری هر روز مقتدرتر می‌شود، همچنین جمهوری اسلامی با دعوت دولت‌های قانونی عراق و سوریه در این کشورها حضور مستشاری دارد./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات