۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۵۸۱۷۳
حسینی در گفت‌وگو با رسا:

طرح اعاده اموال نامشروع طرحی فراجناحی برای مبارزه با فساد است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با بیان اینکه طرح اعاده اموال نامشروع طرحی فراجناحی برای مبارزه با فساد است، گفت: این طرح امیدواری را در جامعه افزایش داده و اعتماد مردم به نظام و مسؤولان را بیشتر خواهد کرد.
سید محمد حسینی

سید محمد حسینی  دبيركل كانون دانشگاهيان ايران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان، گفت: در نظام جمهوری اسلامی بنا بر این است که افراد پاک دست و متعهد در رأس امور قرار بگیرند تا مبادا به دنبال کسب منافع شخصی و سوء استفاده از موقعیت خود باشند.

وی افزود: با گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه نشان داده اکثر مدیران افرادی صالح و خدمتگذار به کشور و مردم بودند اما متاسفانه معدود افرادی نیز با سوء استفاده از جایگاه خود سبب بی اعتمادی مردم به برخی از مسؤولان شدند.

حسینی با اشاره به اینکه تخلف یک مسؤول سبب می‌شود دیگر مدیران لایق و پاک دست را نیز در معرض اتهام قرار گیرد، ابراز کرد: بهتر بود این طرح زودتر از این‌ها مطرح و اجرایی می‌شد تا به عنوان یک عامل بازدارنده‌ مانع تخلفات و سوء استفاده‌های مالی برخی مسؤولان شود.

 دبيركل كانون دانشگاهيان ايران اسلامی با اشاره به اینکه طرح اعاده اموال نامشروع یک طرح فراجناحی و به دور از یک مسأله سیاسی است، اظهار داشت: لازم است همه نیروهای دلسوز و متدین از این طرح حمایت کنند تا این مهم هر چه سریع‌تر در کشور اجرایی شود.

وزیر اسبق ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران اجرایی نباید نسبت به این طرح نگرانی داشته باشند چرا که مسؤولانی درستکار از محاسبه باکی ندارند، گفت: زندگی، اموال و دارایی مسؤولان باید زیر ذره بین مردم بوده و به صورت شفاف برای همگان مشخص باشد.

وی ادامه داد: اگر مسؤولان بدانند تحت مراقبت هستند کمتر وسوسه می‌شوند تا تخلفی را انجام دهند و یا برخورد با مجرمان درس عبرتی برای سایرین خواهد بود تا هرگز در مسیر خلاف گام بر ندارند؛ از این رو اگر این طرح درست انجام شود بسیاری از تخلفات و سوء استفاده‌ها در کشور کاهش می‌یابد.

حسینی با تاکید بر اینکه اجرای درست این طرح امیدواری را در جامعه افزایش داده و اعتماد مردم به مسؤولان را بیشتر خواهد کرد، بیان داشت: اعتماد مردم زمانی به مسؤولان افزایش می‌یابد که بدانند نظارت دقیقی بر مسؤولان اجرایی وجود دارد البته لازم به ذکر است که مردم بدانند با اجرای این طرح همه تخلفات و سوء استفاده‌ها برطرف نمی‌شود اما اجرای این طرح دست قوه قضائیه را برای برخورد با مجرمان باز می‌کند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: البته جزئیات و فروع این طرح باید با دقت بسیاری مورد بررسی قرار گیرد تا راه فراری برای مجرمان باقی نگذاشته و با آنان به جدیت برخورد شود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات