۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۵۸۱۵۸

نخستین همایش تخصصی فرهنگ مد جهان اسلام در اهواز برگزار شد

نخستین همایش تخصصی فرهنگ مد جهان اسلام با محوریت مقاومت و با عنوان «لؤلؤ المکنون» همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) در اهواز برگزار شد.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین همایش تخصصی فرهنگ مد جهان اسلام با محوریت مقاومت و با عنوان «لؤلؤ المکنون» همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) در اهواز برگزار شد.

در این همایش که از صبح تا عصر ادامه داشت خانم کرمانی، دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی با خوش آمد گویی به میهمانان سخنانی پیرامون ترویج حجاب فاطمی با بهره‌ گیری از روش ‌های نوین اسلامی در جامعه بین ‌الملل و منشور زندگانی حضرت زهرا(س) و همچنین ضعف ها و کاستی های صورت گرفته در ترویج پوشش اسلامی به جهان غرب و شیوه های مقابله با تهاجم غرب بیان کرد.

همچنین آیت الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در سخنانی پیرامون حضرت زهرا(س) بر ضرورت الگوگیری جامعه اسلامی از خاندان اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ فاطمی باید در طراحی پوشش‌ های زیبای اسلامی و فعالیت‌ های گسترده تبلیغی طلاب خواهر و برادر تلاش دوچندانی صورت گیرد.

رونمایی از لباس اسلامی «سدن» الهام گرفته از نقوش اسلامی کعبه، رونمایی از کتب جدید التألیف حوزه پوشاک و رونمایی از فدراسیون فرهنگ و مد جهان اسلام رویدادهای دیگر نخستین همایش تخصصی فرهنگ مد جهان اسلام است.

تجلیل از همسران و مادران شهدای مدافع حرم، بانوان برجسته داخلی و خارجی و شرکت ‌کنندگان و اساتید کارگاه‌ ها و برندگان مسابقه از ایده تا لباس دیگر بخش های این همایش است.

لازم به ذکر است، نخستین همایش تخصصی فرهنگ مد جهان اسلام با محوریت مقاومت و با عنوان «لؤلؤ المکنون» از روز چهارشنبه(۱۶ اسفندماه) با برگزاری کارگاه های آموزشی در هشت بخش و مسابقه زنده «از ایده تا لباس» فعالیت خود را آغاز کرد و امروز تحت عنوان بانوی مهر و گرامیداشت مقام زن به فعالیت سه روزه خود خاتمه داد./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات