۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۵۸۱۳۰
امام جمعه ارومیه:

تعصب های قومی از افکار دوران جاهلی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ایجاد اختلافات میان اقوام را از توطئه های دشمنان خواند و گفت: تعصب‌های قومی از افکار دوران جاهلی بوده و نباید این افکار در این زمان وجود داشته باشد؛ همه اقوام در کنار هم زیر علم اسلام زندگی کنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز ولایت حضرت فاطمه(س) گفت: این روز که روز مادر و روز زن نامگذاری شده است فرصت مناسبی برای قدردانی از مادران و همسران است.

وی با اشاره به دوران اعراب جاهلیت و بی ارزش شمردن زنان، اظهار کرد: قبل از اسلام زنان ارزش کمی داشتند اما اسلام ارزش بسیاری برای زنان قائل شد و مردان و زنان در یک‌مرتبه و ارزش قرار گرفتند؛ ارزش زن به حدی است که انسان دیگری را تربیت کند و عامل تربیت پیشرفت جامعه شود.

خطیب جمعه ارومیه با بیان اینکه مسأله حجاب از احکام مورد تاکید در دین اسلام است، تصریح کرد: حاکم اسلامی باید به گونه عمل کند که احکام دین در آن رعایت شود، در برخی از موارد احکامی خلاف احکام اسلام از سوی روحانیان بیان می‌شود که امر دلخواه دشمنان است که باید از بروز آن در جامعه جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به حساسیت های قومی و مذهبی استان، اظهار کرد: استان آذربایجان غربی دارای قومیت و ادیان مختلفی است که باید از ایجاد اختلاف جلوگیری کرده و برادری و وحدت میان آن‌ها حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: تعصب‌های قومی از افکار دوران جاهلی بوده و نباید این افکار در این زمان وجود داشته باشد، همه اقوام در کنار هم زیر علم اسلام زندگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اذعان کرد: ایجاد اختلافات میان اقوام از توطئه های دشمنان بوده و سعی در تضعیف مسلمانان دارند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه از قرارگاه حمزه سید الشهدا به جهت تلاش در زمینه خدمات‌رسانی، رفع محرومیت و تأمین امنیت داخلی و فرامرزی تقدیر کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ه) نیز در زمینه رفع محرومیت و کمک به نیازمندان خدمات زیادی داشتند که شایسته تقدیر است.

وی در ادامه خواستار رسیدگی مسؤولان به وضعیت کشاورزان شد و افزود: محصولات کشاورزی در استان مشکلات صادراتی دارند که مسؤولان استانی باید به آن توجه کرده و آن را مرتفع کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال و عید نوروز گفت: برخی از باورهای غلط مربوط به ایام عید و روز چهارشنبه‌سوری و 13 بدر که در میان مردم وجود دارند خرافات است که باید از بین روند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: به‌جای هزینه‌های اضافی که در دوران ایام عید و چهارشنبه‌سوری صورت می‌گیرند می‌توان به نیازمندان کمک کرد تا آن‌ها نیز در ایام عید شاد باشند.

وی فخرفروشی و تحقیر مردم به‌وسیله لباس‌های فاخر را از جمله کارهای ناپسند اعلام و خاطرنشان کرد: مردم ضمن پرهیز از اسراف، خرید و استفاده از اجناس ایرانی برای تقویت اقتصاد کشور را مد نظر قرار دهند.

در نماز جمعه امروز ارومیه به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر از معصومه میرزایی، مادر شهیدان اسماعیل و سهراب رستمی، همسر و خواهر شهید و مادر جانباز از سوی  نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تجلیل شد./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات