۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۵۸۱۲۴
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

بزرگ‌ترین دستاورد برجام برای ایران آسیب اقتصادی و فرهنگی بود

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: متاسفانه در برجام مذاکره‌کنندگان نتوانستند هوشمندانه عمل کنند آنها با عملکرد خود موجب شدند دشمن به اقتصاد، فرهنگ، اقتدار و عزت ما آسیب بزند و از این معامله سود کلان و گسترده‌ای را نصیب خود کند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) دختر گرامی حضرت رسول اکرم(ص) اسوه و الگوی عملی تقوا، پاکدامنی، اخلاق و انسانیت است از این رو، باید همواره این شخصیت ارزشمند در جامعه دینی ما الگوی بانوان مسلمان و شیعه باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سال جدید افزود: در آستانه سال جدید از مدیران فرهنگی شهر انتظار می‌رود به برگزاری و اجرای برنامه‌هایی بپردازند که نشانگر هویت و فرهنگ ملی و دینی ما باشد این امر موجب تثبیت و تحکیم آداب و رسوم و فرهنگ پربار یک شهر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه به جا آوردن سنت پسندیده صله رحم را مهم‌ترین اقدام در ایام نوروز دانست و اضافه کرد: صله رحم از جمله سنت‌های نیکویی است که در فرهنگ روایات به آن توصیه و توجه زیادی شده است از این رو، همه باید این سنت را به جا آورده و در کنار آن به فکر نیازمندان و محرومان هم باشند زیرا، در این ایام عده‌ای به دلیل فقر مالی قادر به خرید و تهیه وسایل مورد نیاز خود نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با اشاره به عدم اعتماد و دل‌بستگی به دشمنان اظهار کرد: دشمنان همواره از آغاز انقلاب تاکنون تلاش داشته‌اند که به کشور ایران آسیب وارد کنند اما هر روز که می‌گذرد عزت و اقتدار ایران بیشتر می‌شود متاسفانه در این میان عده‌ای خود را به اجانب سپرده و معنویت انقلاب را زیرپا می‌گذارند این چنین افرادی بدون تردید کم‌عقل و بی‌خرد هستند.

وی با اشاره به یادآوری مسأله برجام و انتقاد از آن ابراز کرد: متاسفانه در برجام مذاکره‌کنندگان نتوانستند هوشمندانه عمل کنند آنها با عملکرد خود موجب شدند دشمن به اقتصاد، فرهنگ، اقتدار و عزت ما آسیب بزند و از این معامله سود کلان و گسترده‌ای را نصیب خود کند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه هنوز عده‌ای نمی‌خواهند دست از برجام بردارند افزود: متاسفانه کسانی که برجام را مدیریت کردند امروز قصد دارند با تغییر دادن جغرافیای آن برجام را با محوریت کشور مستکبر دیگری چون اروپا ادامه دهند آنها نمی‌خواهند بپذیرند که دشمن به همه چیز ما آسیب رسانده و با شیطنت‌های خود می‌خواهد خود را برنده میدان کند.

وی با اشاره به حرمت‌شکنی عده‌ای از دختران نوجوان در برج میلاد گفت: در چند روز گذشته شاهد بودیم که عده‌ای از دختران نوجوان در برج میلاد در حضور شهردار تهران حرکات ناشایستی را انجام داده‌اند که بسیار جای تاسف دارد معلوم نیست این عده قصد دارند به دشمنان چراغ سبز نشان دهند یا اینکه بگویند ما آماده فساد و فحشا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه انتظار می‌رود کسبه و بازاریان در فروش خود رعایت انصاف را نسبت به مردم داشته باشند تصریح کرد: از تمام بازاریان و فروشندگان انتظار می‌رود رعایت حال مردم را کرده و در فروش محصولات مورد نیاز آنها نهایت انصاف را داشته باشند و از گرانفروشی خودداری کنند اینگونه افراد به یقین مورد رضایت خداوند متعال قرار خواهند گرفت.

وی در پایان گفت: متاسفانه در برخی از شهرستان‌های قزوین شرایطی به وجود آمده است که مردم آن از نظر منابع آبی در بحران و مضیقه قرار گرفته‌اند، تقاضای ما از مردم شریف قزوین آن است که با رعایت محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف آب بحران‌ها را مدیریت کرده تا شاهد کم‌آبی و نزول پدیده ریزگردها نباشیم./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات