۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۵۸۱۲۲
امام جمعه موقت تبریز:

تقویت مساجد منجر به تعالی نظام خواهد شد

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: تقویت نقش و جایگاه مساجد منجر به تعالی نظام، رفع مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.
حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به این‌که تقویت جایگاه و نقش مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی ضرورتی مهم و غیر قابل انکار است، اظهار داشت: احیای جایگاه مساجد باید درهر شرایط مورد توجه باشد.

وی با تبریک فرا رسیدن 18 اسفند؛ سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مساجد کشور خاطرنشان کرد: در دوران صدر اسلام؛ مساجد محور امور بود، چنانکه پیامبر اکرم(ص) تمام کارهای سیاسی، قضایی، اجتماعی و فرهنگی را در مساجد انجام داد؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی حقیقتا مساجد از مهجوریت خارج شده اند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تقویت نقش و جایگاه مساجد منجر به تعالی نظام، رفع مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی خواهد شد، تصریح کرد: مساجد تنها محلی برای برگزاری مجالس عزا و ترحیم نیست، اگر نقش مساجد در دوران دفاع مقدس مورد مطالعه قرار گیرد؛ خواهیم فهمید که این مراکز محور ساماندهی مردم علیه رژیم متجاوز بعثی بودند.

حجت الاسلام مطهری‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به فرا رسیدن سال نو و مراسم چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: اسلام با شادی و خوشی به هیچ عنوان مخالف نیست، چنانکه تأکید بر شادمانی در اعیاد دارد؛ اما این‌که در چهارشنبه آخر سال شاهد صحنه‌هایی باشیم که ثمره‌اش عزا باشد، مورد قبول نیست.

وی با بیان این‌که عده‌ای برای شادی مقطعی و لحظه‌ای خسارت‌های جبران‌ناپذیری به خود یا دیگران وارد می کنند، تصریح کرد: خوشی هیچ عیب و ایرادی ندارد ولی باید خانواده‌ها توجه خود را قواعد این شادی جلب کنند، تا مشکلی ایجاد نشود؛ غیر لحظه غفلت ممکن است یک عمر پشیمانی به بار آورد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: آن حضرت نقش‌ برجسته‌ای در نقش همسر، فرزند و مادر نمونه داشته‌ است که به حق الگویی تمام عیار برای همه بشریت شناخته می شوند.

حجت الاسلام مطهری‌اصل با اشاره به این‌که نقش زن از دیدگاه اسلام بسیار متعالی و از دیدگاه مکاتب مادی‌گرای غرب، ذلت‌بار است، افزود: برخی نویسندگان به اصطلاح روشنفکر، همان حرف‌هایی را می‌زنند که مطابق با سیاست‌های سرمایه‌داری غرب است، چراکه می دانند اگر نقش مثبت زنان در جامعه کمرنگ شود، به اهداف خود خواهند رسید.

وی با بیان این‌که آیات متعددی در قرآن مربوط به حجاب و عفاف است، گفت: عده‌ای این‌گونه اذعان می کنند که حجاب مهم نیست، دلت پاک باشد، در حالیکه این‌ صحبت‌ها فقط توجیه کار است و مطرح کردن سخنانی از قبیل حجاب یک امر شخصی است، توهماتی بیش نیست.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اظهار داشت: همه ساله میلیون‌ها نفر در اردوهای راهیان نور شرکت می کنند تا با جانشفانی و مجاهدت شهدای گرانقدر آشنا شوند، که به حق یکی از راه‌های انتقال آرمان شهدا است و باید تداوم داشته باشد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات