۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۵۸۱۱۷
آيت الله نمازي:

فاطمه زهرا بهترين اسوه و الگو براي زنان مسلمان است

نماينده ولي فقيه در كاشان عفت و حجاب، اخلاق، شوهرداري، خانه داري، فرزند پروري، بذل و بخشش، عبادت، ساده زيستي و زهد و ولايت مداري را از جمله فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: فاطمه زهرا(س) بهترين اسوه و الگو براي زنان به ويژه زنان مسلمان است.
آيت الله نمازي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با تبريك ميلاد فاطمه زهرا(س)، گفت: دختران و بانوان جوان، دانش آموزان و دانشجويان دختر بايد توجه داشته باشند كه فاطمه زهرا، زينب كبرا و فاطمه معصومه بهترين الگو و اسوه براي زن مسلمان هستند.

وي افزود: متأسفانه امروز در دنياي پراز هياهو و تاريك و بمباران تبليغات سوء عليه اخلاق و ارزشها و ترويج فساد و فحشا، متزلزل شدن بنيان خانواده ها و افزايش آمار طلاق را به دنبال داشته است.

آيت الله نمازي از عفت و حجاب، اخلاق، شوهرداري، خانه داري، فرزند پروري، بذل و بخشش، عبادت، ساده زيستي و زهد، امر به معروف و نهي از منكر، ولايت مداري و  شهيده راه ولايت را از جمله فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و اظهار داشت: فاطمه زهرا(س) با اين فضائل در عمر كوتاهي كه داشت بهترين اسوه و الگو براي زنان به ويژه زنان مسلمان است.

وي ابراز اميدواري كرد، دختران جوان دبيرستاني و دانشگاهي نسبت به فلسفه حجاب و وظائف بانوان از سوي كارشناسان توجيه شوند تا مورد سوء استفاده كنندگان قرار نگيرند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت سيد جمال الدين اسدآبادي، تأكيد كرد: نسل جوان امروز به ويژه حوزه هاي علميه و دانشگاه ها بايد با شخصيت اين عالم فقيه و مجاهد و زمان شناس آشنا شوند و زندگينامه ايشان را كه مظهر مبارزه با استعمار و استبداد است مطالعه كنند.

وي با اشاره به اينكه  اجداد سيد جمال الدين اسدآبادي به امام حسين(ع) مي رسد و حسيني است، گفت: اين عالم مجاهد تحصيلات مقدماتي را در شهر قزوين و تهران تكميل و عازم حوزه علميه نجف اشرف شد و در محضر شيخ انصاري فقه و اصول را فرا گرفت و از محضر ملاحسين قلي همداني اخلاق و عرفان را بهره مند شد.

آيت الله نمازي ادامه داد: سيد جمال الدين اسد آبادي براي تبليغ و نشر اسلام و مبارزه با استعمار انگليس به فرمان شيخ انصاري از نجف راهي هند شد اما به دليل فشار دولت انگليس بر دولت هند به ناچار به دولت عثماني هجرت و از آنجا نيز به مصر هجرت كرد و در مصر موفق شد نهضت ضد استعماري انگليس را پايه گذاري كند و با فشار دولت انگليس از مصر به هندوستان برگشت و سپس روانه اروپا شد و در پاريس روزنامه عروه الوثقي را منتشر كرد.

وي افزود: شهيد مطهري درباره شخصيت سيد جمال الدين اسد آبادي مي فرمايد، سيد جمال الدين اسد آبادي بيدار سازي را در كشورهاي اسلامي آغاز كرد و مهمترين درد كشورهاي اسلامي را استبداد و استعمار خارجي تشيخص داد و سرانجام در تركيه به دستور امپراتور عثماني با سم به شهادت رسيد.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين با اشاره به سالروز عمليات بدر در 19 اسفند سال 63 با رمز يا فاطمه زهرا(س)، گفت: در اين عمليات بعد از 8 روز نبرد سخت و آتش سنگين دشمن، با مقاومت رزمندگان اسلام 800 كيلومتر از اراضي اشغال شده به تصرف سپاه اسلام درآمد و 3 هزار و 200 نفر از نيروهاي ارتش بعث عراق به اسارات درآمدند و تعداد كشته ها و مجروحين دشمن از مرز 15 هزار نفر گذشت.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به فرا رسيدن 22 اسفند سالروز صدور فرمان امام خميني(ره) در سال 58 مبني بر تأسيس بنياد شهيد، با تقديراز مسؤولان و كاركنان بنياد شهيد در سراسر كشور و كاشان تأكيد كرد: مسؤولان و كاركنان بنياد شهيد بايد تلاش كنند تا خانواده شهدا و جانبازان كه امانت هاي انقلاب هستند هيچ مشكل و دغدغه اي در زندگي نداشته باشند.

وي به چهارشنبه آخر سال و حوادث تأسف بار اين روز در سالهاي گذشته نيز اشاره كرد و ضمن تأكيد بر مراقبت از نوجوانها و جوانها از سوي خانواده ها از نيروي انتظامي نيز خواست از همه توان و ظرفيت خود براي مقابله با توليدكنندگان، فروشندگان و توزيع كنندگان مواد محترقه استفاده كند تا امسال شاهد حوادث ناگوار در اين روز نباشيم.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به اينكه مقامات آمريكايي و انگليسي از حضور ايران در منطقه ابراز نگراني كرده اند و حضور ايران را در منطقه مخرب اعلام كرده اند، گفت: در حالي آمريكا و انگليس از حضور ايران در منطقه ابراز نگراني مي كنند كه خود از هزاران كيلومتر دورتر وارد منطقه شده اند و ناوگان هاي آنها در منطقه حضور دارند.

وي با يادآوري پاسخ رهبر معظم انقلاب به مقامات آمريكايي و اروپايي كه شما چكاره هستيد كه ما بايد براي حضور در منطقه خود از شما اجازه بگيريم، ابراز کرد: شما از هزاران كيلومتر دورتر وارد منطقه ما شده ايد و از حضور ما در منطقه ابراز نگراني مي كنيد.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: در حاليكه جنگنده هاي عربستان سعودي طي روزهاي گذشته 44 بار شهرهاي يمن را بمباران كردند اما مقامات انگليس و مدعيان دروغين حقوق بشر با آغوش باز از وليعهد عربستان استقبال گرمي را به عمل آورند.

وي همچنين به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در ديدار با وزير اوقاف كشور سوريه اشاره كرد و عنوان كرد: محور مقامات از تهران تا سوريه و لبنان امتداد يافته است از اين رو به دنبال فرمايشات رهبر معظم انقلاب يك مقام ارشد نظامي لبنان اعلام كرده است سخنراني رهبري وظيفه ما را سنگين تر كرده است، بنابراين گزينه نظامي تنها گزينه براي آزادي قدس است چرا كه  قطعنامه هاي بين المللي و راهكارهاي دیپلماتيك نتوانسته است قدس را بعد از 60 سال  آزاد كند.

آيت الله نمازي گفت: آمريكا قصد دارد شمال و شرق سوريه را از حاكميت سوريه خارج كند و براي اين هدف در حال حاضر به 10 هزار نفر از مخالفات دولت سوريه حقوق ماهيانه پرداخت مي‌كند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات