۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۵۸۱۱۲
امام جمعه ایلام:

کانون های مساجد بهترین محل برای تربیت و تعلیم جوانان است

امام جمعه ایلام گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین محل جذب جوانان انقلابی و مکانی برای تربیت و تعلیم آنها است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: فتنه گران ۸۸ با شعار امام گرایی و حلقه انحراف جدید با گفتمان امام و رهبری آب در آسیاب دشمنان کینه توز انقلاب اسلامی می ریزند.

وی افزود: رسانه های بیگانه و دشمن انقلاب اسلامی از نگارش نامه از سوی یکی از مسؤولان ذوق زده شده و به تحلیل های فریبکارانه و مغرضانه علیه رهبری عزیز انقلاب می پردازند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: قطعا بروز فتنه‌ها و حلقه‌های انحرافی دلیلی روشن بر برپایی و بالندگی و ماندگاری و استمرار انقلاب اسلامی و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و مصداق بارز بروز فتنه‌های قبل از قیام مهدی (عج) آل محمد است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: ظهور فتنه‌ها و حلقه‌های انحرافی دلیل روشنی بر حقانیت انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: رهبران و سران فتنه ۸۸ و حلقه انحرافی از مصادیق ریزش های انقلاب هستند که با نامه نگاری نیت پلید و شوم خود را برملا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان داشت: یکی از ویژگی‌های برجسته و ممتاز انقلاب و رهبری آن در طول 40 سال حیات طیبه خود غربالگری و پاکسازی و ریزش ناخالص‌ها و متظاهر به انقلابی‌ و در باطن قدرت‌طلبان زیاده‌خواه بوده و خواهد بود.

خطیب جمعه ایلام در ادامه سخنان خود به بیان خدمات ارزنده کیمته امداد امام خمینی پرداخت و تاکید کرد: کمیته امداد یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین نهادهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که توسط امام راحل تاسیس شد.

وی اضافه کرد: یکی از برترین تعالیم دین مبین اسلام احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان بوده و این توفیقی بوده از جانب خداوند متعال بوده که تنها نصیب بندگان خوب خدا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگر از خطبه های نماز جمعه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و یادآور شد: این کانون محل جذب جوانان انقلابی و مکانی برای تربیت و تعلیم آنها است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه این نهاد در خنثی کردن فتنه ها نقش بسزایی داشته تصریح کرد: این نهاد مقدس و انقلابی در راستای تربیت پاک‌ترین قشر جامعه یعنی نسل جوان که آینده کشور و انقلاب و نظام اسلامی در گرو تربیت صحیح و انقلابی آنان است در تلاش بوده است.

این مدرس حوزه احداث بازارچه مرزی چیلات را مهم بر شمرد و گفت: احداث جاده و آسفالت و بازکردن دومین مرز و خروجی برای تردد زوار به ویژه زوار اربعین امری لازم و ضروری است.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین بار ترافیکی سنگینی روی مرز مهران است که با راه اندازی و افتتاح مرز چیلات می توان این ترافیک را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید گرامی باد، تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا با فرمان امام راحل و در راستای تکریم همسران و فرزندان و مادران شهداء بود.

وی ادامه داد: این نهاد مقدس و ارزشمند در برپایی آیین‌های گرامی‌داشت شهید و رفع مشکلات خانواده معزز شهیدان و فراهم کردن مقدمات تحصیل فرزندان شهدا و تامین مسکن آنان در طول 40 سال گذشته گام‌های بلندی برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان به سالروز وفات فرزند برومند امام خمینی(ره) حاج احمد آقا اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره این عزیر سفر کرده را گرامی می داریم و بلا تردید حاج احمد آقا از شخصیت های بارز و مبارز انقلابی و یار و یاور امام و رهبری بود./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات