۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۵۸۱۰۴
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

قدرت‌های جهان در برابر فرهنگ شهادت به زانو در می‌آیند

حجت‌الاسلام شهیدی با بیان این‌که فرهنگ شهادت جامعه را سعادتمند می‌کند، گفت: جامعه دارای فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت در برابر هر نیروی قدرتمندی قرار بگیرد، پیروز است.
شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنانی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت روز بزرگداشت شهدا ایراد کرد، گفت: مقام شهید و شهدا آنقدر بالا و والا است که خدای متعال اذن شفاعت به شهدا داده است.

وی افزود: مقام شهید در حدی است که براساس دستور فقهی ما، شهیدی که برای هدف والای دین، عقیده، قرآن و کشور اسلامی‌اش در معرکه به شهادت برسد، نیاز به غسل و کفن ندارد بلکه در لباسش غسل و کفن شده، بر او نماز خوانده و دفن می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که قرآن خطاب می‌کند که به شهید مرده نگویید، اظهار داشت: کسانی که برای دین، عقیده و حفظ ایمان خود با مال و جانشان مهاجرت و جهاد کردند، مقام بسیاری زیادی نزد خدا دارند و رستگار هستند.

حجت‌الاسلام شهیدی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت حاکم باشد، در مقابل این جامعه هر نیرویی قرار بگیرد و با چنگ و دندان مسلح باشد و پول‌های بسیاری را در اختیار داشته باشد، یقینا این فرهنگی که در جامعه حاکم است پیروز خواهد شد و این قدرت‌ها را به زانو در خواهد آورد.

وی با بیان این‌که فرهنگ شهادت جامعه را سعادتمند می‌کند، گفت: رهبر معظم انقلاب در این زمینه مرتب تأکید دارند و می‌فرمایند که باید این فرهنگ را حفظ کنیم که این فرهنگ نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا و معلم شهدای ما امام حسین(ع) است.

رییس بنیاد شهید ادامه دادن راه شهدا را دین آنان به گردن ملت ایران دانست و اظهار داشت: اگر می‌بینیم مسؤولان کشور به ویژه مقام معظم رهبری در برابر دشمنان ایستاده‌اند و آنها را برای حضورشان در منطقه توبیخ می‌کنند باید بدانیم که این قدرت را شهدا به رهبر و دیگر مسؤولان ما داده‌اند؛ بنابراین ما مدیون شهدا هستیم و دین خود را باید به شهدا ادا کنیم.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری بارها فرمودند که فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت باید حفظ و در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: ما باید این فرهنگ را به نسل جوان و نسل آینده خود منتقل کنیم و بکوشیم حرمت فولادمردان و شیرزنانی را که جان و مالشان را در راه حراست ایران اسلامی و انقلاب اسلامی ایثار کردند پاس بداریم./920/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات