۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۵۸۱۰۱
دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد:

کانون‌های مساجد باید به الگوی فرهنگی جهان اسلام تبدیل شود

حجت‌الاسلام ارزانی چشم‌انداز کانون‌های مساجد را تبدیل شدن به الگوی فرهنگی جهان اسلام عنوان و بر ضرورت استفاده از قالب هنر و فرهنگ در مساجد تأکید کرد.
حجت الاسلام ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد گفت: از ۲۵ سال پیش تاکنون به لطف بچه‌های مسجدی حدود ۲۴ هزار کانون فرهنگی و هنری در دل مساجد نقاط مختلف کشور ثبت شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون حدود ۱۴ هزار کتابخانه در دل کانون‌های مساجد فعال و مشغول به فعالیت هستند، افزود: افق چشم‌انداز ما سال ۱۴۱۴ خواهد بود که در آن چشم‌انداز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مؤثرترین شبکه خانواده محور و مسجدپایه فراگیر فرهنگی هنری، یک همزیستی مؤمنانه در ایران را شکل خواهد داد.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد افق چشم‌انداز این کانون‌ها را تبدیل شدن به الگوی فرهنگی جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت مخاطبان خاص یعنی کودکان و نوجوانان، در راستای تحقق چشم‌انداز پیش‌بینی شده تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به دغدغه و تأکید مقام معظم رهبری بر ارتباط مساجد با کودکان، نوجوانان و جوانان، بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی را دیگر رویکرد کانون‌های فرهنگی مساجد برای رسیدن به افق ۱۴۱۴ عنوان کرد.

حجت الاسلام ارزانی بر استفاده از قالب هنر و فرهنگ در مساجد تأکید کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری هستیم به این معنا که هنر مقدس جایگاهش مسجد است و مسجد انسان را به تعالی می‌رساند و نقطه اتصال انسان زمینی با آسمان و جایگاهی است که انسان را می‌تواند به عرض برساند و هنر مقدس نیز چنین جایگاهی دارد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سال جدید و انجام خانه‌تکانی، از خانواده‌ها خواست که به فکر خانه‌تکانی دل‌های خود یعنی نوجوانان و جوانانشان باشند و بهترین راهکار را نیز انس و ارتباط با مسجد عنوان کرد./920/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات