۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۵۸۰۳۸
امام جمعه موقت کرمان:

مسجد پایگاه نشر اسلام است

​حجت الاسلام عربپور با اشاره به این که مسجد پایگاه نشر اسلام است، گفت: ترویج فرهنگ اسلام زمانی در کشور به وجود می آید که مساجد پایگاه نشر معارف اسلامی باشند.
مسجد

حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به روز کانون های فرهنگی مساجد، گفت: مسجد از صدر اسلام تا کنون یکی از پایگاه های مهم مسلمانان بوده است.

حجت الاسلام عربپور با اشاره به این که مسجد پایگاه نشر اسلام است، ابراز داشت: ترویج فرهنگ اسلامی زمانی در کشور به وجود می آید که مساجد پایگاه نشر معارف اسلامی باشند.

امام جمعه موقت کرمان با توجه به این که حل مشکلات مردم باید در مسجد صورت بگیرد، تصریح کرد: کانون های فرهنگی که در مساجد وجود دارند، یکی از مهمترین پایگاه ها در محله زندگی مردم هستند.

حجت الاسلام عربپور با بیان اینکه کانون های فرهنگی در دوران وزارت آقای علی لاریجانی و در دور دوم ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، تشکیل شده اند، اظهار داشت: طرح تشکیل شدن کانون های فرهنگی مساجد در واحد فرهنگی استانداری کرمان مطرح و عملی شد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به راه اندازی ۱۲ کانون فرهنگی در مساجد شهر کرمان اشتیاق و شور جوانان را به سمت برنامه های فرهنگی هدایت کرد، گفت: با همت مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کانون های فرهنگی مساجد به عنوان یک بخش در وزارت ارشاد طراحی و پشتیبانی می شوند.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی با مدیریت صحیح، آموزش، تعامل با همه اقشار جامعه، مساجد، جوانان نخبه و همه آحاد مردم می توانند نقش موثری در جامعه داشته باشند، ابراز کرد: این کانون ها به لطف خداوند و یاری همه افراد فرهنگی در جامعه بهترین ایفای نقش را داشته و در راستای دین مبین اسلام گام های خود را استوار بر می دارند./9707/ت303/ب1

ارسال نظرات