۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۵۸۰۳۵
استاد حوزه علمیه کرمان:

دین اسلام به دنبال حفظ ارزش زن در جامعه است

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که شرافت زن باید درجامعه حفظ شود، گفت: دین اسلام به دنبال حفظ ارزش زن در جامعه بوده و کسی که از سبک زندگی غربی پیروی می کند، نمی تواند ارزش زن را بفهمد.
حدیث/ بهترین زنان شما، زنی است که خود را از نامحرمان بپوشاند

حجت الاسلام حمید هدایتی نسب استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر، گفت: حضرت زهرا الگویی مناسب برای تمام زنان جهان است.

وی با بیان اینکه اعراب با زنده به گور کردن دختران  جاهلیت خود را نمایان می کردند، افزود: خداوند با عطا کردن حضرت صدیقه بتول(س)، شرافت زن و دختر را به همگان معرفی می کند.

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که شرافت زن باید درجامعه حفظ شود، خاطرنشان کرد: دین اسلام به دنبال حفظ ارزش زن در جامعه بوده و کسی که از سبک زندگی غربی پیروی می کند، نمی تواند ارزش زن را بفهمد.

حجت الاسلام هدایتی نسب با اشاره به سوره قدر و خواب صادقانه پیامبر اکرم(ص)، ایراد کرد: مفسرین قرآن کریم لیله القدر را حضرت زهرا(س) می دانند.

وی تاکید کرد: تعبیر لیله القدر به جز حضرت زهرا(س) راجع به هیچ امام، وصی و اولیایی نیست و زنان جامعه تا زمانی که می توانند سعی کنند زندگی خود را متناسب با ملاک های فاطمی اجرایی کنند.

استاد حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه خداوند نسل امامت را از طریق حضرت فاطمه(س) قرار داد، اظهار کرد: امامان(ع) همه از پیامبر(ص) به واسطه حضرت زهرا(س) بوده و ایشان خیر کثیر هستند.

حجت الاسلام هدایتی نسب در پایان گفت: حضرت فاطمه(س) مقام ولایی در نزد خدا دارند و ولادت ایشان عنایت بی نظیر خداوند است./۹۷۰۷/ت303/ب1

ارسال نظرات