۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۵۸۰۱۹
آیت‌الله اراکی:

تفرقه گرایان هیچ ارتباطی با پیامبر اسلام ندارند | محبت حضرت فاطمه اجر رسالت رسول اکرم است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: کسانی که به دنبال ایجاد تفرقه هستند یا به طور کلی تفرقه‌گرایان هیچ ارتباط هویتی با رسول اکرم(ص) ندارند زیرا هویت رسول اکرم(ص) و قومش وحدت است.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب، امروز(پنج‌شنبه 17اسفندماه) در همایش بزرگ سادات که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به این آیه "قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی" اظهار داشت: خداوند در این آیه امر می‌کند که اجر حقیقی است نه اعتباری و اجر حقیقی هر چیزی نتیجه آن شیء است.

وی ادامه داد: رسول‌اکرم(ص) در برابر رسالت مزدی قراردادی طلب نکرد مزد او نتیجه، غایت و زحمات او بود، در واقع ایشان می‌خواستند اگر کسی ایمان به رسالتش دارد کاری کند که این رسالت به جای خود پابرجا باشد.

آیت‌الله اراکی یادآور شد: هدف رسول اکرم(ص) این بود که اهداف رسالت ایشان محقق شود تا در این زمان رسالت که رنج‌های زیادی را متحمل شدند بی‌نتیجه نبوده باشد، به شکلی دیگر این اجر در گرو مودت فی القربی و از جمله فاطمه(س) است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب تاکید کرد: براساس آنچه در قرآن و روایات آمده است تمام وجود پیامبر اکرم(ص) سراسر رسالت است، در واقع ایشان در همه کارهای خود رسول است و به نوعی تمام کارهای ایشان حجت است و این رسالت در اصل نشات گرفته از شخصیت تمام عیار رسالت رسول خدا(ص) است.

وی افزود: با کمی دید باز می‌توان فهمید که نسبت رسول اکرم(ص) به جامعه اسلامی به مثابه رسالتی است که در آن فرزندان او به عنوان همه جامعه مسلمین می‌باشند و هویت آنها اسلام است.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب با بیان اینکه اگر ما می‌بینیم که رسول خدا(ص) دختر خود یعنی حضرت فاطمه(س) را به عنوان مادر خود معرفی می‌کند این امومت شخص مادی رسول اکرم نیست بلکه رسالت اوست، در واقع امومت هویت محمدی است و همین هویت است که جامعه اسلامی را متحد و برادر هم می‌کند و باعث می‌شود نفرت‌ها از جامعه دور شود.

آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه مادر اسلام ابراهیمی حضرت زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مادر هویت اسلامی نیز  فاطمه(س) است و این امومیت فاطمه است که هویت رسالتی رسول اکرم(ص) را پایدار نگه می‌دارد، ما می‌توانیم بگوییم که محبت فاطمه(س) اجر رسالت رسول(ص) است و همین اجر می‌تواند یک جامعه را الهی کند و به دنبال آن شاهد وحدت و تضمین یکپارچگی باشیم.

وی بیان کرد: کسانی که به دنبال ایجاد تفرقه هستند یا به طور کلی تفرقه‌گرایان هیچ ارتباط هویتی با رسول اکرم(ص) ندارند زیرا هویت رسول اکرم(ص) و قومش وحدت است، راز ایجاد این اجتماع هم همین است که از نظر ما اولاد حضرت زهرا(س) بهترین بستر برای نشر هویت رسالتی پیامبر(ص) می‌باشد.

آیت الله اراکی در پایان گفت: امیدوارم تمامی سادات در رسالتی که بر دوش آنها است سربلند برون بیایند و ببینیم روزی را که جامعه اسلامی با هم یک دل شده و در سایه این رسالت با وحدت و یکدلی زندگی کنند که برتری در همین است./816/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات