۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۵۷۹۹۴
عبدالملکی خبر داد؛

ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد در سال ۹۶

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد در سال ۹۶ خبرداد.
حجت الله عبدالملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الله عبدالملکی در جشن توانمندسازی 1300 خانوار کمیته امداد قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به هدف شکل گیری کمیته امداد عنوان کرد: یکی از اساسی ترین و کلیدی ترین نهادهایی که برای رفع استضعاف از کشور در بعد اقتصادی راه اندازی شد، کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی افزود: پایدارترین روش برای رفع استضعاف، ایجاد امکان کسب درآمد دائمی برای خانواده ها است تا از این طریق علاوه بر رفع مشکلات خود، دیگران را نیز مورد حمایت قرار دهند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: از سال 74 که معاونت اشتغال در کمیته امداد راه اندازی شده است، تاکنون بیش از یک و نیم میلیون طرح اجرا شده است که از طریق آن ها، 700 هزار خانوار خودکفا شده اند.

وی با اشاره به آمار اشتغالزایی این نهاد در سال جاری خاطرنشان کرد: در طرح ایجاد اشتغال کمیته امداد برای سال جاری، ایجاد 140 هزار شغل در دستور کار بوده است که تاکنون 120 هزار اشتغال در این زمینه ایجاد شده که امیدواریم با اختصاص 50 میلیارد تومان دیگر تا پایان سال، باقیمانده این شغل ها نیز راه اندازی شود.

عبدالملکی اضافه کرد: از محل کاریابی نیز ایجاد 20 هزار شغل برای سال جاری در نظر گرفته شده است که 18 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که اگر آمار باقیمانده نیز محقق شود می توان گفت که در سال جاری 160 هزار شغل در کشور از سوی کمیته امداد ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: این اشتغالزایی نیازمند همکاری همه ارکان کشور از بخش سیاست گذاری تا تأمین مالی و شبکه بانکی است که نیاز است تا شبکه بانکی قم همکاری بهتری با این موضوع داشته باشد چراکه از شبکه بانکی کشور عقب است.

عبدالملکی در پایان خاطرنشان کرد: در قالب طرح‌های اقتصادی کمیته امداد در قم، مدل‌سازی‌های خوبی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی ایجادشده که این مدل ها می توانند در تمامی کشور مورد استفاده قرار گیرند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات