۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۵۷۹۹۳
هاشمی:

دولت به معنای واقعی برنامه‌ای در بحث اشتغال ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ در زمینه اشتغال اتفاق خاصی رخ نداد و به تعداد بیکاران کشور نیز افزوده شد، گفت: بر این حوزه سوء مدیریت عجیبی حاکم است.
همایون هاشمی

همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب و عضو فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص «تحقق شعار سال ۹۶ توسط دولت» با اشاره به اینکه سالی که گذشت متاسفانه از لحاظ اشتغال سال خوبی نبود گفت: در سال 96 در زمینه اشتغال نه تنها اتفاق خاصی رخ نداد بلکه به تعداد بیکاران کشور نیز افزوده شد.

عضو فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملا در حوزه اشتغال چند سالی است که سیاست درستی اتخاذ نشده است، افزود: بحث اشتغال یک مبحث تخصصی است و در بالا دست آن باید به صنایع، خدمات مالی خرد و ماکرو فاینانس نیز توجه کنیم، که در هیچکدام نتوانستیم رفتار درست داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه اشتغال و تولید سوء مدیریت عجیبی حاکم است خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهمی که مردم کشور را رنج می‌دهد، بیکاری افسار گریخته‌ است.

هاشمی با بیان اینکه امروز موج بیکاری به سمت کسانی حرکت می‌کند که حتی شاغل بوده‌اند ابراز داشت: در کشور جوانان بسیاری نیز هر روز به جمع بیکاران اضافه می‌شوند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در خانه ملت با تاکید بر اینکه دولت به معنای واقعی برنامه‌ای در بحث اشتغال ندارد بیان داشت: موضوع اشتغال نیاز به تدبیر ویژه دارد، هرچند در شرایط موجود تدبیری لازم در کشور شاهد نیستم.

هاشمی به آمار ارائه شده از سمت دولت مبنی بر ایجاد سالانه یک میلیون شغل اشاره کرد و گفت: این آمار غیر واقعی است، من حاضر هستم در یک مناظر اثبات کنم که چنین اتفاقی در کشور نیفتاده است./
۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات