۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۵۷۹۷۶
نوریان:

اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه یک برنامه جامع اقتصادی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه یک برنامه جامع اقتصادی است، گفت: عملیاتی شدن یک برنامه جامع اقتصادی باید مجموعه‌ای از عوامل همچون برنامه‌ریزی، تجهیز منابع و مدیریت صحیح در کنار هم قرار بگیرند تا پیشرفت عملی حاصل شود.
نوریان

اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که مجلس شورای اسلامی تا چه میزان توانسته در قانون گذاری مسیر را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی موفق باشد، گفت: مجلس در غالب قانون‌گذاری و ریل‌گذاری برای تسهیل در تولید و ایجاد اشتغال تلاش‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی تدوین و تصویب قوانین خوب بخشی از کار است اما بخش مهم‌تر اختصاص به شرایط اجرا و تحقق قوانین مصوب شده دارد.

نوریان دلایل بسیاری را در محقق نشدن اقتصاد مقاومتی دخیل دانست و ابراز کرد: به اعتقاد بنده اقتصاد مقاومتی تبدیل به یک گفتمان عملیاتی نشده است، همه مقامات و مسؤولان در سطوح مختلف راجع به این مسأله صحبت و تئوری‌پردازی کردند و شعارهای زیادی سر دادند اما موضوعات این چنینی با اقدامات اجرایی قابل تحقق هستند، از آنجایی که اقتصاد مقاومتی فرهنگ گفتمانی مسلط و حاکم بر جامعه، وزارتخانه‌ها و نهادها نیست هنوز آنگونه که تصور می‌شد عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک برنامه جامع اقتصادی است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک برنامه جامع است از این رو در عملیاتی شدن یک برنامه جامع اقتصادی باید مجموعه‌ای از عوامل همچون برنامه‌ریزی، تجهیز منابع و مدیریت صحیح در کنار هم قرار بگیرند تا پیشرفت عملی حاصل شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک موضوع تک بعدی نیست بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که دولت یا مجلس به تنهایی در این زمینه دستاوردی داشته باشند، گفت: اقتصاد مقاومتی باید گفتمان غالب در همه ارکان نظام باشد و تمام منابع داخلی و منابع قابل دسترس خارجی برای تحقق این مسأله بسیج شود.

نوریان در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی با یک برنامه جامع اقتصادی مبتنی بر ظرفیت‌های درونی و ارتباط با ظرفیت‌های بیرونی در کنار هم قابل تحقق است./813/ت۳۰۲/ق

 

 

ارسال نظرات