۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۵۷۹۶۲
حجت الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با رسا:

دولت برای حل مشکلات کشور نیازمند جوانگرایی گسترده است

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه مقدمات در کشور برای ایجاد اشتغال فراهم است، گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی، رییس جمهور باید از وزرای جوان استفاده کند.
حجت الاسلام حسن نوروزی

حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم بهارستان و رباط کریم و عضو کمیسیون حقوقی و قضائی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص «تحقق شعار سال ۹۶ توسط دولت» با اشاره به اینکه همه مقدمات در کشور برای ایجاد اشتغال فراهم است گفت: یکی از مشکلات کشور این است که وزرای دولت سن کاری را از دست داده‌اند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با یادآوری این نکته که تنها وزرای حاضر در حوزه‌های «تولید» در دهه‌های 70 تا 80 کارایی داشته‌اند، افزود: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی این است که رییس جمهور از وزرای جوان استفاده کند، افرادی که پرکار و پرتلاش باشند.

وی با تاکید بر این نکته که با ایجاد کار و اشتغال به طور قطع تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار ساده است، گفت: وزیر کشاورزی می‌تواند با استفاده از معاونان جوان یک تحول اساسی در حوزه کشاورزی کشور ایجاد کند.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی نیز با استفاده از معاونان جوان می‌توان تحولی اساسی در حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی ایجاد کرد، گفت: ادامه روند ساخت مسکن می‌تواند در این حوزه کار و اشتغال ایجاد کند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در خانه ملت خاطر نشان کرد: در وزارت کار نیز ضمن فعال‌تر کردن هلدینگ‌های شستا، می‌توان با ایجاد تعاونی‌های کارگری و اعزام کارگران به کشوری مثل «روسیه» کار و اشتغال را رونق داد.

وی پیشنهاد کرد: در حوزه صنعت و معدن با تقویت صنایع داخلی و شهرک‌های خصوصی می‌توان از شهرداری‌ها رهایی یافت، همچنین به جای واردات خودروهای خارجی، واردات قطعات و سپردن کار و صنعتگران به شرکتی که اختاپوس‌وار بر روی صنایع سایه انداخته‌اند؛ می‌توان آنها را مستقیما به وزارت بازرگانی مرتبط کرد.

حجت الاسلام نوروزی به توجه بیش از حد دولت به «سیاست خارجی» و غفلت از تولید و اشتغال اشاره کرد و آن را اشتباه دانست.

وی افزود: هیچوقت خارجی‌ها به درد ما نخواهند خورد، ارتباط ما به ویژه با آمریکا ارتباط گرگ و میش است. متاسفانه اروپا نیز راه آمریکا را می‌رود و به همین دلیل نیز باید روی پای خود بایستیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر دولت می‌خواهد به اقتصاد مقاومتی روی بیاورد باید دلار را حذف کند و به پول چین، روسیه و یا ناچارا یورو اروپا اتکا کند./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات