۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۵۷۹۳۴
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خبر داد؛

جذب بیش از ۲۰۰ استاد جدید سطح عالی و خارج حوزه

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین از جذب بیش از ۲۰۰ استاد جدید سطح عالی و خارج حوزه در این مجمع و افزایش جمع اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین به حدود ۶۰۰ نفر خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال | هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شب گذشته در هشتمین اجلاسیه این مجمع که با موضوع نقش اساتید در ارتقای علمی و عملی حوزه های اخلاق در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، گفت: در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در چهارمین سال تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین گزارش کمیته اخلاق ارائه و طرح مورد نظر تبیین شد.

وی مسأله اخلاق را مورد توجه و تأکید مراجع و بزرگان حوزه دانست و افزود: در دیدارهایی که با مراجع و بزرگان داشتیم بسیار بر موضوع اخلاق سفارش می شد از این رو یکی از کمیته های مجمع عمومی جامعه مدرسین درباره  کمیته اخلاق است که موضوع ارتقای اخلاقی حوزه ها را پیگیری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به گزارشی از عملکرد مجمع عمومی جامعه مدرسین، اظهار داشت: یکی از کمیته های مجمع عمومی کمیته جذب اساتید سطوح عالی و خارج در بدنه اعضای مجمع عمومی بود که این کمتیه 214 نفر راتأیید کردند و خدمت آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین پیشنهاد شد و ایشان دستور دادند و این موضوع مراحل پایانی خود را می گذراند.

وی ادامه داد: خواسته رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید این بود که اساتید سطوح عالی و خارج حوزه به بدنه مجمع عمومی اضافه شوند از این رو تصمیم گرفته شد که اعضای مجمع افزایش پیدا کند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: تعداد بسیاری از این 214 نفر در ابتدای همین هفته تصویب شدند و بقیه افراد نیز در جلسه آینده هیأت رییسه جامعه مدرسین مطرح خواهند و جمع اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین به حدود 600 نفر افزایش پیدا می کند.

وی عنوان کرد: طرح های دیگری از 12 کمیته ای که مجمع دارد پیشنهاد شده و در مدیریت و شورای عالی و مراکز تصمیم گیر در حال بررسی است و ان شاءالله این طرح ها جهت اجرا به نهادهای مربوطه ابلاغ خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال از پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع در کمیته ای مخصوص در مجمع عمومی جامعه مدرسین خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در دستور کار این کمیته قرار دارد بررسی عناوین روحانیت و نام و عنوان مدارک حوزوی است که مراحل پایانی خود را می گذراند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات