۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۵۷۹۰۸
همزمان با ایام سال نو؛

نمایشگاه حریم حرم ویژه دانش آموزان و نوجوانان برپا می شود

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برپایی نمایشگاه «حریم حرم» ویژه دانش آموزان و نوجوانان در ایام سال نو خبر داد.
فلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ صفر فلاحی در نشست ستاد تسهیلات زائرین استان قم که امروز در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی به استقبال از زائران نوروزی می رود، گفت: برگزاری محافل سخنرانی، اجرای ویژه برنامه ها و جنگ های خانوادگی، پاسخگویی به پرسش های شرعی، برگزاری جشن های قرآنی، برگزاری محافل معرفت افزایی و برپایی نمایشگاه« حریم حرم» از مهم ترین برنامه های نوروزی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای زائران و مجاوران است.

وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه های متنوع فرهنگی در رواق کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای گروه سنی کودک و نوجوان خبرداد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) همچنین از برگزاری مسابقات فرهنگی در حرم مطهر به مناسبت ایام نوروز خبرداد، گفت: مسابقات فرهنگی از دوم فرودین ماه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) آغاز می شود.

حجت الاسلام فلاحی از فعالیت ویژه موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام عید خبر داد و افزود: موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) به ‌عنوان تنها موزه استان قم در ایام عید نوروز به صورت ویژه به زائران خدمت رسانی می کند و جلب رضایت زائران و مجاوران از مهم ترین اهداف این مجموعه فرهنگی وابسته به آستان است.

وی برگزاری تور حرم شناسی را از دیگر برنامه های آستان مقدس در ایام تعطیلات سال نو عنوان کرد، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سال گذشه هزار 700 اردوی دانش آموزی را مورد پذیرش قرار داده و به آنها خدمات فرهنگی ارائه کرده است.

همچنین سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم امروز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی های منظم و دقیق در شورای فرهنگ عمومی استان قم برای استقبال از زائران نوروزی گفت: ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به زائران مستلزم همکاری دولت و دستگاه های مختلف فرهنگی و اجرایی به صورت هماهنگ و همه جانبه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ایجاد نمایشگاه ویژه ایام عید نوروز در صحن جامع فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبرداد و گفت: این نمایشگاه با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و اداره کل ارشاد برپا می‌شود.

وی برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف استان از سوی جمعیت هلال احمر استان قم، برگزاری تور رایگان قم‌گردی و برپایی خیمه‌های معرفت در اماکن مذهبی استان قم با مشارکت طلاب و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی را از مهم ترین برنامه های نوروزی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با همکاری نهادهای مختلف در ایام عید نوروز عنوان کرد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات