۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۵۷۸۹۵
سردار مجتبایی:

امر به معروف در صدد پیشگیری از جرم است

فرمانده نیروی انتظامی استان قم اقدامات امر به معروف و نهی از منکر را با هدف آگاهی بخشی و بازدارندگی توصیف کرد و گفت: در امر به معروف و نهی از منکر هدف این است که افراد از مسیر انحرافی باز گردند و آگاه شوند.
سردار مجتبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر و رزمایش نیروهای انتظامی استان قم درباره این موضوع برگزار شد شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم مقدمه همه اقدامات نیروی انتظامی را اقدامات پیش‌دستانه و آگاهی بخش و بازدارنده توصیف کرد و گفت: این رزمایش بر این اهداف تمرکز دارد.

وی اقدامات امر به معروف و نهی از منکر را با هدف آگاهی بخشی و بازدارندگی توصیف کرد و ابراز داشت: در امر به معروف و نهی از منکر هدف این است که افراد از مسیر انحرافی باز گردند و آگاه شوند؛ این رزمایش پیام می‌دهد که می‌توان جامعه را توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های غیر دولتی بلکه نهادهای مردمی به خوبی کنترل کرد.

سردار مجتبایی از نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی به عنوان سازمان‌هایی رسمی در مقابله با انحرافات جامعه نام برد و تصریح کرد: در این رزمایش تمرکز بر بخش غیر رسمی و مردمی در انجام مأموریت جلوگیری از انحرافات اجتماعی است؛ این رزمایش یک رزمایش مردم پایه است؛ رزمایشی که بر مردم و جامعه تکیه دارد تا اینکه تذکر لسانی و همچنین هشدارها توسط مردم و بخش غیر دولتی انجام شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ادامه داد: وحدت عمل دستگاه‌های رسمی و غیر رسمی یکی دیگر از اهداف این رزمایش است؛ سازمان‌های رسمی و سازمان‌های مردم نهاد در کنار هم بودن را تجربه خواهند کرد؛ برای ما خیلی مهم است که این رزمایش بتواند با بسترهای جرم مقابله کند؛ برخورد با مجرم یکی از مأموریت‌های دستگاه‌های رسمی و سازمانی است؛ ولی آنچه در این رزمایش دنبال می‌شود حذف بسترهای جرم است؛ حذف زمینه‌های جرم که ما می‌توانیم با تذکر لسانی و اعلام هشدار به کسانی که در مسیر انحراف و خلاف و خطا قرار گرفته‌اند به خوبی آن را انجام دهیم.

وی نتیجه گرفت: همه باید تلاش کنیم تا این رزمایش جنبه مردمی و هویت مردمی خود را از دست ندهد بلکه کماکان توسط جامعه این هشدارها و پیام‌ها به سایر افرادی که در حال تخلف هستند ابلاغ شود.

سردار مجتبایی ابراز داشت: البته نیروی انتظامی هم در راستای مسئولیت خود به وظیفه خود عمل خواهد کرد، و در راستای مسئولیتش پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد؛ در واقع این رزمایش نماد پشتیبانی و حمایت پلیس و دستگاه‌های امنیتی از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز به حساب می‌آید.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم در ارائه آماری از رزمایش انجام شده گفت: بیش از پانصد نفر از برادران و خواهران که در حوزه‌های مختلف از هفت نهاد و سازمان و نهاد رسمی در این میدان حضور دارند در رزمایش شرکت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روحیه و انگیزه‌ای که بین آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود دارد شاهد دستاوردهای بسیار خوب و ارزنده‌ای از این رزمایش باشیم. /836/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات