۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۵۷۸۸۹
در ستاد تسهیلات نوروزی استان قم اعلام شد؛

ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی از ۲۵ اسفندماه

ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان قم از ۲۵ اسفندماه آغاز به کار کرده و آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران آستان بانوی کرامت است.
استقبال از   ورود نمادین کاروان حضرت معصومه (س) به قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا یونس عالی‌پور، معاون هماهنگ کننده زائران استانداری قم امروز در نشست ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از 25 اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرده و آماده خدمت رسانی به مسافران و زائران نوروزی آستان بانوی کرامت است، گفت: با هماهنگی ها انجام شده میان دستگاه های مختلف اجرایی نوروز97 نوروزی متفاوت برای مردم و مسافران استان قم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در قالب ستاد تسهیلات زائرین استان قم 80 دستگاه مختلف اجرایی در 11 کمیته متفاوت فعالیت خود را در ایام سال نو دنبال می‌کنند، افزود: با توجه به ظرفیت های استان قم در ایام سال نو برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی در این استان برای مردم و زائران در نظر گرفته شده است.

همچنین محسن اروجی، مدیرکل مدیریت بحران استان قم در این نشست با اشاره به اینکه دستگاه‌های امدادی خدمات‌رسانی خود را از 25 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین‌ماه سال آینده به صورت ویژه دنبال می‌کنند، گفت: از دو ماه گذشته جلسات و هماهنگی‌های مختلف را به صورت ویژه دنبال کرده‌ایم تا بتوانیم به شیوه مطلوب خدمات را به زائران ارائه دهیم.

وی افزود: 19 تیم هلال احمر و 37 تیم اورژانس در نوروز 97 در نقاط مختلف استان قم آماده خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه مرکز بهداشت استان قم از پانزدهم اسفندماه طرح ویژه نظارت بر مراکز تهیه و فروش اغذیه را به صورت ویژه دنبال می‌کند، گفت: امیدواریم با اختصاص یک محل ویژه به اورژانس در حرم مطهر حضرت معصومه(س) بتوانیم به زائران حرم مطهر به صورت ویژه خدمات‌رسانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت ایمنی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران با مشارکت نیروهای آتش‌نشان بررسی می‌شود، گفت: امیدواریم نقاط ضعف این مکان‌ها را شناسایی و آن‌ها را برطرف کنیم.

اروجی با اشاره به اینکه نیروهای هلال احمر در زمان تحویل سال در حرم مطهر حضرت معصوم(س)و مسجد مقدس جمکران مستقر می‌شوند، عنوان کرد: نیروهای اورژانس نیز در اطراف حرم و مسجد حضور خواهند یافت.

همچنین عیسی رضایی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم در این جلسه از  برپایی نمایشگاه هنرهای اسلامی با مشارکت آستان حضرت معصومه(س) خبرداد، گفت: نمایشگاه هنر های اسلامی به صورت منطقه ای با حضور 12 استان با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) به مدت چهار روز به میربانی قم برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به اسکان زائرین در در ایام نوروز افزود: برای ایام نوروز 97 حدود 12 هزار تخت ثابت در استان در نظر گرفته شده است که می توان این تعداد را به 20 هزار تخت افزایش داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به تعداد مدارس به کار گرفته شده در طرح اسکان ستاد زائران تصریح کرد: همه ساله حدود 400 مدرسه برای طرح اسکان در نظر گرفته می شود و در سال جاری نیز همین تعداد مدرسه برای ارائه خدمت به زائران در نظر گرفته شده است.

رضایی یادآور شد: در سال گذشته 60 هزار زائر آستان بانوی کرامت رد مدارس استان قم اسکان داده شده اند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات