۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۵۷۸۶۷
حجت الاسلام زائری:

محصولات فرهنگی ما مخاطب پسند نیست

حجت الاسلام زائری با بیان اینکه درحال حاضر محصولات فرهنگی ما مخاطب پسند نیست، گفت: از طرفی اگر قرار است که محتوای فرهنگی ما مورد رضایت مخاطب قرار بگیرد نیاز است که این محصول به زبان بازار ترجمه شود.
حجت الاسلام زائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام زائری، کارشناس مسائل فرهنگی در نخستین رویداد نوآوری علوم و معارف اسلامی که امروز 16 اسفند در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، نسبت به فعالیت های شعاری نهادهای دینی که نسبتی با مخاطب ندارند، انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محصولات فرهنگی ما مخاطب پسند نیست، اظهار کرد: از طرفی اگر قرار است که محتوای فرهنگی ما مورد رضایت مخاطب قرار بگیرد نیاز است که این محصول به زبان بازار ترجمه شود که این بازار کالاهایی را برای شرایط خاص قبول می کند که توجه به آنها حائز اهمیت است.

کارشناس فرهنگی با بیان اینکه ما تلاش می کنیم که دین را به فضای واقعی زندگی وارد سازیم، ابراز کرد: سبک زندگی به معنای انتخاب های مردم در جایی است که مصرف یک کالا را بر کالای دیگر ترجیح می دهند که این انتخابها، همان سبک زندگی است.

حجت الاسلام زائری با اشاره به این مطلب که سبک زندگی به فرهنگ بر می گردد، گفت: یکی از مهمترین دلایل موفقیت فرهنگ غربی این موضوع است که توانسته فلسفه و اندیشه خود را در جزئی ترین مسائل زندگی وارد سازد.

وی با بیان اینکه این نکته قابل تأمل است که چطور فرهنگ غربی در جزئی ترین مسائل توانسته است ورود پیدا کند، تصریح کرد: اما در عین حال باورها و فکر و اندیشه ما با واقعیت زندگی روزمره فاصله دارد.

حجت الاسلام زائری با اشاره به این مطلب که ما در منبر و مساجد آنچه را که می گوییم با آن چیزهایی که در جامعه گفته می شود متفاوت است، ابراز کرد: در واقع آن موضوعی که با بستر جامعه ارتباط برقرار می کند بازار است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که مسأله اساسی ما در شرایط فعلی این است که چطور به زندگی و مسائل محسوس مخاطب نزدیک شویم، تصریح کرد: اگر امروز این سوال مطرح می شود که روحانیان چقدر در زندگی مردم تأثیر گذار هستند در واقع می خواهیم به این مطلب برسیم که حوزه های علمیه و مسجد به چه میزان در زندگی روزانه مردم حضور عینی دارند./934/پ204/ب1

ارسال نظرات